'Advertentieomzet Twitter gaat fors stijgen'
24-01-2011
• leestijd 1 minuten
Twitter zal de advertentieomzet dit jaar fors zien toenemen. Dat schrijven analisten van marktonderzoeker eMarketer maandag in een nieuwsbrief.
De opbrengsten uit advertenties bij het sociale netwerk zullen dit jaar uitkomen op circa 150 miljoen dollar (ruim 110 miljoen euro), vooral gestut door reclameverkoop in de Verenigde Staten.
In 2010, het eerste jaar dat de onderneming advertenties verkocht, kwam de omzet uit op 45 miljoen dollar. Over volgend jaar is eMarketer nog optimistischer. Dan kan de omzet uitkomen op 250 miljoen dollar.
,,Als Twitter in staat is het aantal leden verder te laten groeien en marketeers weet te overtuigen van zijn waarde, zal het slagen in het laten toenemen van de omzet'', aldus analist Debra Aho Williamson van eMarketer.
Twitter geeft op zijn website aan dat het 175 miljoen geregistreerde gebruikers heeft. Verder worden er 95 miljoen tweets per dag geschreven. Deze cijfers dateren van 14 september 2010.
ANP