Schone kamers en geen stapel afwas. Het huis van Jessica de Visser en haar twee huisgenoten lijkt misschien het schoonste studentenhuis van Nederland. In de woonkamer zit een lekkage waar de studenten maar niet vanaf komen en dat terwijl ze 1100 euro per maand betalen aan vastgoedservice Actys.
Jessica woont sinds 2013 samen met twee andere studenten in een appartement in Amsterdam. In de hoeken van de woonkamer druipt het water naar beneden en is het er vochtig. Zowel de muur, gordijnen als de vloer worden nat. Actys heeft een paar keer een monteur langs gestuurd, maar toch hield de lekkage aan.
Borg
Na veel pogingen van Jessica zelf en van haar moeder is Actys nog steeds niet bereid om dit probleem te verhelpen. Ze schakelt het Wijksteunpunt Wonen in dat van Actys eist dat de lekkage binnen zes weken wordt opgelost. Ook dat levert weinig op. Aangezien Jessica ruim 5000 euro borg heeft betaald, is ze bang dat als ze het appartement ooit verlaat, ze haar borg niet terugkrijgt door de grote schimmelplekken op haar muur. Jessica besluit de Belbus in te schakelen. Is Actys nu wel bereid om Jessica te helpen?
Oplossing
De accountmanager wil niet op camera reageren en komt ook niet naar de ingang om het team van de Belbus te woord te staan. Toch wil hij alleen Jessica spreken. Nadat de Belbus is vertrokken krijgt Jessica wel direct een telefoontje van de manager. Diezelfde week staat er nog een reparatiebedrijf voor de deur om een plan van aanpak te maken.
Belbus nodig?
Heb jij ook de belbus nodig? Mail dan naar belbus@vara.nl.
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!