ACM tikt kledingmerk BALR. op vingers
18-06-2018
• leestijd 1 minuten
Kledingmerk BALR. krijgt een tik op de vingers van de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Volgens de toezichthouder is het merk de fout ingegaan bij een onlinekortingsactie. Klanten hadden gemeld dat zij hun bestelling bij de webwinkel niet konden terugsturen omdat zij gebruik hadden gemaakt van een eenmalige kortingscode.
Retourrecht
De ACM ontving hier in korte tijd veel klachten over. Consumenten hebben bij internetaankopen bijna altijd het recht om binnen veertien dagen van hun aankoop af te zien. Zij hoeven daarvoor geen reden aan te geven. Na gesprekken met de ACM heeft het bedrijf zijn klanten laten weten dat zij hun aankopen desgewenst alsnog mogen terugsturen.
BALR. werd mede opgericht door oud-voetballer Demy de Zeeuw. Naast kleding verkoopt BALR. onder meer ook schoenen, tassen en accessoires. ANP