Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

ABN AMRO stuurt 15.000 klanten weg

11-11-2016
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
355 keer bekeken
  •  
ABN AMRO logo 930 520
ABN AMRO gaat zo'n 15.000 particuliere klanten van de bank wegsturen. Het gaat om klanten die permanent buiten Europa wonen en hun bankdiensten in Nederland afnemen. Daarbij zitten ook veel geëmigreerde gepensioneerden. Expats zijn uitgezonderd, aldus het financiële concern.
Internationaal
Ongeveer een kwart van de betreffende klanten heeft de Nederlandse nationaliteit. De andere gedupeerden dateren in veel gevallen nog uit de tijd dat ABN AMRO een veel grotere internationale bank was. De stap past onder meer in de strategie van het financiële bedrijf om op het vlak van consumentenbankieren vooral een Nederlandse en Europese bank te willen zijn. Daarnaast spelen kosten en wet- en regelgeving een rol. ABN AMRO moet zich flink inspannen om in al die landen op de wereld aan lokale regels te voldoen.
Bankzaken afnemen
De betreffende klanten krijgen vanaf eind november een mail met het verzoek om hun bankzaken of het afnemen van bepaalde diensten bij ABN AMRO te beëindigen en bij een andere bank onder te brengen. Daarvoor hebben ze zes maanden de tijd. Bij ABN AMRO bankieren in totaal ongeveer 5 miljoen particulieren. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!