Nederlandse vrouwen hebben vaker dan mannen het gevoel dat ze niet begrepen worden door hun financiële adviseur. Daardoor laten banken veel geld liggen, stelt ABN AMRO naar aanleiding van een onderzoek dat het samen met adviesbureaus McKinsey en Better Future uitvoerde.
Zo vindt bijna 75 procent van de vrouwen met een krappe beurs dat banken hen onvoldoende kunnen helpen met het op orde krijgen van hun financiën. Als de armoede onder vrouwen succesvoller wordt bestreden gaan ook de maatschappelijke kosten omlaag, stelt ABN AMRO vast.
Twee op de drie vermogende vrouwen vinden ook dat de financiële producten niet goed aansluiten bij hun behoeften, met name ontbreken er producten die het vermogen van hun gezin beschermen. Verder verlangen ze producten met een lange beleggingshorizon en zijn ze meer geïnteresseerd in duurzame beleggingen.
ABN AMRO kondigt aan beter op de financiële wensen van vrouwen in te gaan spelen.
Bronnen: ANP / ABN AMRO
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!