Uit de foldermonitor blijkt dat Emté in het eerste trimester van 2016 maar liefst 379 keer reclame maakte voor vlees. Hiervan had nog geen 10% een dierenwelzijnskeurmerk, zoals Beter Leven of biologisch.
Dierenwelzijnskeurmerk
Kiloknallers zijn vleesaanbiedingen zonder dierenwelzijnskeurmerk. Voor goedkoop vlees slijten miljoenen dieren hun te korte leven in krappe stallen. Mede door de jarenlange prijsdruk lijden veel dieren onder veel te snelle groei, kreupelheid, luchtwegproblemen en onverdoofde ingrepen. Ook de noodlijdende boerensector gaat gebukt onder de lage prijzen.
Kiloknallen
Ook elf andere grote ze supermarktketens kiloknallen nog volop. In totaal stuntten de supermarktketens gezamenlijk 4.268 keer met vlees. Gemiddeld driekwart van al deze vleesaanbiedingen (3.235 stuks) betrof een kiloknaller.
Radiocampagne
Wakker Dier start vandaag een radiocampagne tegen het gekiloknal van Emté. Hiermee willen ze de klanten van Emté ervan doordringen dat kiloknallen ‘niet oké’ is. Wakker Dier