2,3 miljoen tv's moeten opnieuw ingesteld
30-12-2014
• leestijd 1 minuten
kabelbedrijf Ziggo past wegens de fusie met UPC zijn netwerk aan. Miljoenen huishoudens zullen hier de gevolgen van merken. Mensen die via Ziggo tv-kijken moeten namelijk hun tv of decoder opnieuw instellen.
Per brief
De 2,3 miljoen mensen die tv-kijken via Ziggo krijgen per brief te horen wanneer ze de decoder of tv opnieuw moeten instellen. De kabelgigant past het netwerk per regio aan. Klanten van UPC hoeven niets te doen om tv te kunnen blijven kijken.
Minutieuze voorbereiding
"Wij willen de netwerken van UPC en Ziggo gelijktrekken, zodat we in het hele land dezelfde producten en diensten kunnen aanbieden", zegt woordvoerder Erik van Doeselaar van Ziggo. "Het is een mega-operatie, die we minutieus voorbereiden. Klanten moeten eigenlijk hetzelfde doen als wanneer ze een nieuwe tv kopen of een nieuwe decoder krijgen. Dan moet je een frequentie en netwerk-id invullen. Die versturen we per brief."
Opnieuw configureren
Geplande opnames via een decoder met opneemfunctie moeten opnieuw worden ingepland na de aanpassing van het netwerk. Ook favoriete zenders dienen opnieuw te worden geconfigureerd.
Bekijk
hier
meer over de samenvoeging van Ziggo en UPC.