Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!
2 op de 3 smartphonegebruikers had te maken met reparaties
21-08-2019
•
leestijd 1 minuten
•
60 keer bekeken
•
Tweederde van de smartphonebezitters heeft zijn smartphone weleens laten repareren, blijkt uit onderzoek van PhoneGigant.nl. De specialist in onderdelen van mobiele telefoons heeft veelvoorkomende schades bij smartphones in kaart gebracht.
Schermen blijken het meest kwetsbare onderdeel van een mobiele telefoon. 54% van de reparaties betreffen een kapot scherm. Ook een niet (goed) werkende accu staat hoog. Dit betreft 38,2% procent van alle reparaties.
De backcover (de achterkant van de telefoon) volgt op behoorlijke afstand met 2,2%.
Geen aanvullende verzekering
Vaak zijn de mobiele telefoons niet verzekerd. De meeste Nederlanders kiezen, ondanks eerdere aanraking met schade, niet voor een aanvullende verzekering. Slechts 12,7% van de smartphones is verzekerd tegen schade.
Veel smartphonegebruikers lijken te vertrouwen op hun screenprotector
. 56% van de Nederlanders kiest voor zo'n dunne laag verhard glas om de telefoon tegen sterren of krassen te beschermen.