Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

2 op de 3 smartphonegebruikers had te maken met reparaties

21-08-2019
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
60 keer bekeken
  •  
mobiele telefoon reparatie smartphone 930
Tweederde van de smartphonebezitters heeft zijn smartphone weleens laten repareren, blijkt uit onderzoek van PhoneGigant.nl. De specialist in onderdelen van mobiele telefoons heeft veelvoorkomende schades bij smartphones in kaart gebracht. 
Schermen blijken het meest kwetsbare onderdeel van een mobiele telefoon. 54% van de reparaties betreffen een kapot scherm. Ook een niet (goed) werkende accu staat hoog. Dit betreft 38,2% procent van alle reparaties.  De backcover (de achterkant van de telefoon) volgt op behoorlijke afstand met 2,2%.

Geen aanvullende verzekering

Vaak zijn de mobiele telefoons niet verzekerd. De meeste Nederlanders kiezen, ondanks eerdere aanraking met schade, niet voor een aanvullende verzekering. Slechts 12,7% van de smartphones is verzekerd tegen schade. Veel smartphonegebruikers lijken te vertrouwen op hun screenprotector . 56% van de Nederlanders kiest voor zo'n dunne laag verhard glas om de telefoon tegen sterren of krassen te beschermen.
Bron: PhoneGigant.nl
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor