Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

12 tips voor goedkopere vliegtickets

04-04-2015
  •  
leestijd 3 minuten
  •  
478 keer bekeken
  •  
930x520_vliegtickettips
Voor vliegtickets naar verre oorden of gewoon binnen Europa hoef je niet altijd de hoofdprijs te betalen. Je kan honderden euro's besparen! Wij hebben twaalf tips voor je op een rijtje gezet.
- We hebben de afgelopen weken 900 tarieven op vijf populaire boekingssites naar zes bestemmingen buiten Europa (daar zijn de marges het grootst) vergeleken. Daaruit kwam naar voren dat je het best op een dinsdag-/woensdag-/donderdagavond je ticket kan boeken. Dan zijn de tarieven het laagst. Dat heeft te maken met 'fluid pricing'. Er is overdag veel vraag naar tickets vanuit de zakelijke markt. 's Avonds minder, dus kan je lagere tarieven tegenkomen. Ook het weekend loont om te kijken voor een vlucht, want bij Vliegtarieven en Vliegtickets zagen we dat je in het weekend de hele dag net zoveel betaalt als doordeweeks in de avond. Uitspringer: Los Angeles. 's Avonds ging de prijs bij drie van de vijf met honderden euro's omlaag. Opvallend: Expedia is de duurste verkoper in onze vergelijking waarbij tickets 's avonds juist duurder zijn. Bij Ebookers zagen we minimale verschillen in het voordeel van de avond.
- Je vliegt het goedkoopst op dinsdag/woensdag/donderdag. Dat zijn de rustigste momenten. Voor een weekendtrip is bijvoorbeeld donderdag tot en met zondag goedkoper dan maandag tot en met vrijdag.
- Kijk voor Europese vluchten ook eens naar vertrek vanaf Rotterdam/Eindhoven/Maastricht of (voor intercontinentaal) over de grens vanaf Brussel en Düsseldorf. Je kan daarmee honderden euro's besparen. Noorderlingen kunnen kijken naar Bremen. Luxemburg heeft ook regelmatig leuke aanbiedingen, maar dan moet je voordeel wel enkele honderden euro's zijn wil het lonen. Als je met meerdere mensen reist kan het lonen om vanaf Luxemburg te vliegen. 
- 'Open jaw' kan je ook behoorlijk wat voordeel opleveren. Dat betekent dat je heen of terug van of naar een ander vliegveld vliegt. Voorbeeld: vlieg heen vanaf Amsterdam en terug naar Düsseldorf, Frankfurt, Brussel of een andere stad in Europa. Dit kan je zomaar een paar honderd euro schelen.  Treintickets   naar Nederland zijn er al vanaf €19 vanuit Düsseldorf, €39 vanuit Frankfurt en €26 vanuit Brussel .
- Abonneer je op nieuwsbrieven van luchtvaartmaatschappijen. Daarin staan kortlopende aanbiedingen, zogenaamde flash sales, die maar een paar dagen geldig zijn. 
- Hou websites zoals  TicketspyVakantiepiratenWeflycheap  en  Paperflies  in de gaten. Zij speuren het net af naar goedkope tickets en vakanties.
- Een lowcost maatschappij is niet altijd goedkoper dan een reguliere luchtvaartmaatschappij. Ze landen vaak op afgelegen vliegvelden en dan ben je alsnog veel tijd en geld kwijt om in het centrum van de stad te komen.
- Op vergelijkingssites zoals Momondo, Kayak en Skyscanner kan je de boekingssite vergelijken. Je krijgt alleen niet altijd het laagste tarief. Voer dus ook eens dezelfde zoekopdracht bij de boekingssites zelf in. Dat kan zomaar enkele tientjes schelen.
- Stel een e-mail alert in op Kayak, Skyscanner en Momondo. Je krijgt dan een mailtje als jouw vlucht duurder of goedkoper wordt.
- Bij Ebookers en Expedia krijg je korting als je je hotel en vlucht tegelijkertijd boekt. 
- Waar je buiten Europa vaak veel goedkoper uit bent met een overstap is dat binnen Europa niet zo. 
- Je boekt gemiddeld 53 dagen van tevoren de goedkoopste tickets. Hier kan een paar dagen speling in zitten. Vergelijk meerdere boekingssites en vergelijkingssites, want ze tonen allemaal anderen tarieven. Tevens hebben luchtvaartmaatschappijen binnen Europa vaak scherpere prijzen dan boekingssites. Bij boekingssites komen nog er meestal nog boekingskosten bij.
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

Omschrijving *

Typ hier je reactie...


0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Reacties (9)

dirk den boer
dirk den boer
16 sep. 2024 - 10:57
Ik vraag me af of ze er nog zijn in NL, maar vroeger had je overal speciale paardenslagerijen, versierd met een gebeeldhouwd vrolijk paardenhoofd boven de ingang. Er zijn ook nog steeds slachtpaarden, die voornamelijk voor het vlees gehouden worden. Niet in NL, naar ik weet.
1 Reactie
DanielleDefoe
DanielleDefoe16 sep. 2024 - 13:54
Gevelstenen e.d. blijven bestaan ook al is de slagerswinkel een sieradenboetiekje geworden.
dirk den boer
dirk den boer
15 sep. 2024 - 16:59
Grappig ook, de foto is genomen van binnenuit de omheining, de dieren staan er ontspannen bij, het zijn net zulke paardjes als onze ponies. En hebben geen flauw idee wat hun boven het vol bemaande hoofd hangt, dat hangt dan weer van ons mensen af (welke mensen eigenlijk? democratische massa?? je zal toch maar afhankelijk zijn van de meerderheid in een dicht bevolkt land, als zgn half wild dier??)
dirk den boer
dirk den boer
15 sep. 2024 - 16:06
Wat is wanbeleid in dit geval? De dieren zogenaamd over laten aan de natuur? Of optreden zoals gebeurt ( en moet) met alle gedomesticeerde dieren? Konik paarden zijn, zoals hier beneden gezegd, helemaal geen wilde steppedieren. Maar we houden het wild idee en het ongerepte, maagdelijke wel in stand natuurlijk in NL. Speelt er misschien toch iets Freudiaans, iets sexueels mee? ja je weet het niet, gaat om onderbewuste...
Ewout Pool
Ewout Pool
15 sep. 2024 - 7:41
Het hele probleem met de Oostvaardersplassen is het hinken op twee gedachten. Als je het tot natuurgebied wil maken zet je er een hek omheen en laat je de natuur zijn gang gaan. 100 jaar later heb je dan een prachtig gebied. Of je ziet het als een park, en dan zal je constant in moeten grijpen en het actief moeten beheren, daarbij rekening houdend met dierenwelzijn. Als nabrander wil ik er ook op wijzen dat wilde paarden in Nederland exoten zijn. Het zijn van oorsprong steppedieren.
9 Reacties
dirk den boer
dirk den boer15 sep. 2024 - 12:00
In NL is de landbouw, het transport (in stad en land), de mijnbouw etc etc eeuwenlang door paarden verzorgd die helft van de tijd op weiland stnden te grazen. kwamen daar geen klissen voor? Of werden ze door de boeren verwijderd? Bij sommige trekpaarden werd wel de staart afgeknipt/ingekort, zou dat ermee te maken kunnen hebben?
Pagadder
Pagadder15 sep. 2024 - 18:57
De staarten werden ingekort zodat ze niet in de machine verstrikt zou raken.
dirk den boer
dirk den boer15 sep. 2024 - 19:51
Bij het Friese, Groninger en Gelderse paard werd/wordt die staart nooit tot een klein knotje ingekort, zoals in mijn jeugd wel steeds bij het Zeeuwse Trekpaard. Over welke machinerie heb je het dan bij die laatste, itt de eerste 3? Heb me dat al heel leven afgevraagd, help me hieruit...
Pagadder
Pagadder16 sep. 2024 - 6:49
Volgens mij heeft t ook n waarde voor de verkoop. De billen lijken dikker, dus sterker. Waarom dat in het zuiden van het land en België wel gebeurde en in de noordelijk helft niet, weet ik ook niet. Mss n modegril?
dirk den boer
dirk den boer16 sep. 2024 - 11:35
Bij Texelse ooien (niet bij rammen) werd de staart ook altijd geknipt, dat had te maken met diarree en lastige mestmaden, zonder staart minder natte mest onder die staartinplant.
DanielleDefoe
DanielleDefoe16 sep. 2024 - 11:44
Het couperen van de staart was bedoeld om te voorkomen dat de staart van het trekpaard steeds klem kwam te zitten in het tuig.
DanielleDefoe
DanielleDefoe16 sep. 2024 - 11:49
Het gebeurt nog steeds om aan een bepaald schoonheidsideaal te voldoen. https://www.dierenbescherming.nl/actueel/het-paard-zonder-staart
dirk den boer
dirk den boer17 sep. 2024 - 15:34
Vndaag geen paarden zonder staart, geen mallotige knotjes dus, zoals bij Zeeuws Trekpaard. Zou trouwens geen gezicht zijn voor de koets. Gelderse dit keer, volgens jaar weer Friese, met voluit wapperende staarten....
dirk den boer
dirk den boer17 sep. 2024 - 17:01
Tot mijn onuitsprekelijke vreugde kwam dat groningse paard vanavond even op TV, gelanceerd door Hinke Fiona van Zeldzaam Huisdier. Mag nooit voor de koets, zoals het Friese en Gelderse wel (dat het Zeeuwse paard dat niet mag is begrijpelijk, geen gezicht zo'n zwaar werkpaard zonder staart), en was jaren 1970 bijna uitgestorven, want wij zijn in NL niet bepaald zuinig op ons nationaal erfgoed (behalve als het eens helemaal niet te pas komt)
hgroen2
hgroen2
14 sep. 2024 - 21:44
zolang de oostvaardersplassen een afgesloten geisoleerd gebied is, heeft het weinig zin om daar grote grazers te houden. zeker als ze geen natuurlijke vijanden hebben. ps: dit hebben we te danken aan Bleker CDA die de geplande verbindingszone verpatste aan lokale boeren. Wetende dat dit tot op een ramp zou uitdraaien voor de grazers in het gebied.
MG1968-2
MG1968-2
14 sep. 2024 - 18:49
Als medemensen van dit kabinet al geen rechten verdienen is het voorspelbaar hoe het met de dieren afloopt.
Hank Nozemans
Hank Nozemans
14 sep. 2024 - 16:52
In de wildernis sterft het overgrote deel van de dieren een gruwelijke dood. Parasieten, blessures, levend worden opgegeten, etc.
4 Reacties
MG1968-2
MG1968-214 sep. 2024 - 18:50
Ja. Maar als je het beheer overneemt dan ook de verantwoordelijkheid.
PauI_Spijkers
PauI_Spijkers14 sep. 2024 - 22:56
Dat viel hartstikke mee. Paarden stonden aan de top. Het zijn hoogsvoornamenlijk mensen die voor leed zorgen
Jan Man
Jan Man15 sep. 2024 - 10:02
Konikpaarden zijn geen wilde dieren, het is een gefokt ras. Een ras dat wel veel gezonder is dan andere gefokte paarden. Het lijkt me dat je dan ook een verantwoordelijkheid hebt over deze dieren.
DanielleDefoe
DanielleDefoe16 sep. 2024 - 11:52
Niet zolang geleden was het menselijk lot niet anders. Niet geboren worden helpt enorm.
Joop  den Uil
Joop den Uil
14 sep. 2024 - 16:18
Bureau Halt stuurde in het verleden vaak als straf jeugdige delinquenten de polder in om het St Jacobs Kruis Kruid met wortel en al te rooien... Wellicht kunnen ze dan nu erop uit gestuurd worden om de G Klis te verwijderen. Laten ze dan meteen maar de Berenklauw weghalen want die is ook niet jofel voor vierpoters. Staat tegenover .... dat als de paarden wegzijn, dit enorm gaat schelen met de mest droppings. Tel uit je winst ! (of was dit een achterbakse truuc van Wiersma om de targets te halen?)
tinus1969
tinus1969
14 sep. 2024 - 13:32
Okee, maar wat is het alternatief? Die Konik-paarden krijgen nu eenmaal Konik-veulentjes, waardoor er steeds meer Konik-paarden bij komen. Als afschieten niet mag, vreten die paarden vanzelf alles kaal. En als alles kaal is, is er geen eten meer, en verhongeren die paarden. Behalve als we ze bijvoeren, waardoor er uiteindelijk nog meer paarden komen, en alles nog kaler wordt gevreen en er nog meer bijgevoerd moet worden. Dit patroon hebben we ook met Edelherten gezien in de Oostvaardersplassen.
3 Reacties
Pagadder
Pagadder14 sep. 2024 - 17:52
Zet er n paar wolven neer, hebben die ook wat te eten en het verlicht gelijk de druk in andere gebieden .
dirk den boer
dirk den boer15 sep. 2024 - 19:57
Ja, onbegrijpelijk dat daar geen wolven ingezet worden, die horen immers als toppredator in het systeem, hoef je ook niet meer af te schieten en over te hevelen. En ook geen scenes meer van uitgehongerde en afstervende dieren (zoals in de film), want worden als eersten gegrepen. Wat kan hier nou weer achter zitten?
DanielleDefoe
DanielleDefoe16 sep. 2024 - 11:54
[ Wat kan hier nou weer achter zitten?] Dieren mogen niet dood behalve door toedoen van de slager en de jager.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor