De Belgische uitgever Mediahuis, de nieuwe eigenaar van TMG, de moedermaatschappij van De Telegraaf, stoot het weblog Geenstijl af. Pogingen om een koper te vinden voor de site leverden na maanden zoeken niets op en daarom wordt de site per 1 november overgedragen aan de hoofdredactie, Marck Burema en Bart Nijman. Volgens bronnen zou het duo een som geld mee krijgen om de eerste tijd in uitgeklede versie op eigen benen te overleven. Het videoplatform Dumpert, dat meer bezoekers trekt dan de moedersite, blijft eigendom van Mediahuis. Wat er met de zustersites Das Kapital en Autobahn gaat gebeuren is onduidelijk, schrijft het AD. Eerder al sneuvelde de roddelsite Glamorama, eveneens een spin off van het weblog.
Geenstijl werd in 2003 opgericht door toenmalig Telegraaf-journalist Dominique Weesie en enkele collega’s. De journalisten professionaliseerden het indertijd populaire shocklog-model: een combinatie van gossip, sensatie en rechtse commentaren, niet gehinderd door journalistieke normen. Geenstijl werd drie jaar later van de oprichters voor een onbekend bedrag overgenomen door De Telegraaf. In 2008 startte Weesie vanuit Geenstijl de omroep Powned en verliet daarna het weblog. Hij behoort nu door een combinatie van functies tot de meest verdienende medewerkers van de publieke omroep.
Na het vertrek van Weesie werd de site steeds activistischer. Met steun van De Telegraaf werd een referendum over het Oekraïne-verdrag afgedwongen, met als doel de EU te ontwrichten. In 2017 nam de site deel aan de landelijke verkiezingen onder de naam Geenpeil. De partij haalde 4945 stemmen. De laatste tijd leek de innige band met De Telegraaf te verslechteren.
In 2017 werd de site geconfronteerd met een bewustmakingsactie voor adverteerders op de site. Vrouwelijke journalisten en columnisten waren het zat dat het – voornamelijk mannelijke – lezerspubliek met seksistische taal tegen hen werden opgezet. Een onbekend aantal bedrijven wilde daarop – net als de moedermaatschappij – niet meer met de site geassocieerd worden.