Update: De reactie van Nespresso ... De duurste koffie wordt geplukt door de laagst betaalden, Nespresso weigert fair trade
De Zwitserse organisatie Solidar heeft een spot gemaakt om Nespresso onder druk te zetten eerlijke koffie te verkopen. Solidar maakt daarvoor gebruik van het gezicht van het dure koffiemerk: George Clooney. De acteur is immers vredesactivist (Darfur) en VN-ambassadeur. Kijkers worden opgeroepen met hem te mailen en zo Nespresso tot actie te manen. Met succes: In amper een dag hebben al meer dan 11000 mensen een mail gestuurd. Met Clooney mailen, wie wil dat nou niet? Misschien vraagt hij je op de koffie.
(En Geert, voordat je gaat twitteren, wees gerust: het is geen oproep tot geweld tegen George Clooney maar gewoon een filmpje. Hollywood, weet je wel…)
UPDATE 6/9 20:20
Nespresso benadert twitteraars individueel met een reactie op de actie. Volgens de cupjesvuller is er geen sprake van dat iemand het zwijgen is opgelegd. Het bedrijf beweert dat het eigen sociale programma de fair trade standaarden overstijgt.
Nog een kopje? Volg Joop op Twitter , vind Joop leuk op Facebook