Logo Joop
De opiniesite van BNNVARA met actueel nieuws en uitgesproken meningen

De normale mensen hebben de verkiezingen verloren, nu is het de beurt aan Caroline van der Plas

  •  
21-03-2023
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
5392 keer bekeken
  •  

Marcel van Roosmalen geeft als Druktemaker bij De Nieuws BV zijn eigen analyse van de verkiezingen. BBB is volgens hem de Joodse Raad 2.0 want de partij mag nu mee gaan bepalen welke boeren er geëlimineerd worden. Hij ziet het allemaal misgaan.  Caroline van der Plas negeert serieuze kritiek en de boeren blijven hun onredelijke zelf.

Toch is er zelfs bij Van Roosmalen ook sprake vreugde, al is het dan schadenfreude. En wel over de boerenlullen Wilders, Baudet en Van Haga. Zij zagen de voederbakken, die ze voor hun stemvee klaargezet hadden, leeggevreten worden door BBB.

Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

Omschrijving *

Typ hier je reactie...


0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Reacties (19)

hansdetorenkraai
hansdetorenkraai
23 mrt. 2023 - 19:26
Kan in het algemeen heel veel van Rosmalen hebben, zijn humor en sombere onnavolgbare kijk op onze samenleving daar kan ik wel wat mee, net als die van Hans Teeuwen. Maar om iemand te vergelijken met de Joodse Raad gaat me echt veel te ver en is niet meer om te lachen, veel meer om te kotsen.
Bobby de Bouwer
Bobby de Bouwer
22 mrt. 2023 - 16:58
Het viel me op bij de column van Janneke de Bijl en ook in deze column worden de kiezers op BBB weggezet als dom of slecht. Is dit de beste manier om deze kiezers het linkse kamp in te krijgen?
1 Reactie
annevelinck
annevelinck26 mrt. 2023 - 16:20
Ik denk dat Janneke de Bijl op een na de beste stemmentrekker is voor BBB. De Beste is Tjeerd de Groot. Ga zo door.. pff
korheiden
korheiden
22 mrt. 2023 - 12:52
De vergelijking van de Joodse Raad uit WOII en de huidige BBB is ronduit misselijkmakend. Het is duidelijk : alles wordt uit de kast getrokken om BBB zo snel mogelijk te demoniseren en buiten elk bestuur te houden. Ik vraag mij zelfs af of hier geen sprake is van een strafbaar feit.
Bobby de Bouwer
Bobby de Bouwer
22 mrt. 2023 - 11:22
Stukje gezien, maar wat een zurigheid zeg. Ook wel weer leuk daardoor. En nooit gedacht dat Van Roosmalen oppositie slecht vindt. Afijn, feest van de democratie zullen we maar zeggen.
Frans Akkermans3
Frans Akkermans3
22 mrt. 2023 - 10:15
Vergelijkingen met de holocaust kloppen zelden, zijn veelal het zwakste argument bij gebrek aan beter maar zijn altijd smakeloos.
1 Reactie
Bobby de Bouwer
Bobby de Bouwer22 mrt. 2023 - 12:49
Klopt, hiermee zet je altijd je eigen betoog buitenspel. In Nederland geldt: nooit vergelijkingen maken met WOII.
Break on through
Break on through
22 mrt. 2023 - 9:36
Viel me laatst bij OP1 door Jort Kelder ook al op dat die BBBers van hoog tot laag enorme lange tenen hebben. Zie mede ook de responds hieronder. Kom BBBers te dicht bij de waarheid en de stoppen slaan volledig bij ze door.
1 Reactie
annevelinck
annevelinck26 mrt. 2023 - 16:21
Zoals Janneke de Bijl ?
Minoes&tuin
Minoes&tuin
22 mrt. 2023 - 8:34
Prima bijdrage van Marcel!
weereenmening
weereenmening
22 mrt. 2023 - 6:51
In een land der 'normalen' is iemand met een boeren verstand al snel koning. Of in dit geval koningin.
3 Reacties
LaBou
LaBou 22 mrt. 2023 - 9:13
Nou die persoon nog zien te vinden.
weereenmening
weereenmening22 mrt. 2023 - 9:33
@LaBou Gevonden!
LaBou
LaBou 23 mrt. 2023 - 21:47
Helaas, geen interesse.
Gillan
Gillan
22 mrt. 2023 - 5:56
Ik heb niet het genoegen bekend te zijn met het bestaan van de heer van Roosmalen maar deze heer laat prima zien waaraan het schort in ons ooit zo fiere Nederland. De heer van Roosmalen cs en de ons regerende politici staan mijlenver af van de burger met een modaal inkomen die vijf dagen in de week hard werkt en al zijn inspanningen teniet ziet worden gedaan door een ongekende inflatie. Ze staan mijlenver van de burger die ziet dat er voor zijn kinderen in de toekomst geen betaalbare woningen beschikbaar zullen zijn. De heer van Roosmalen cs zouden zich moeten schamen.
4 Reacties
PGS
PGS22 mrt. 2023 - 7:54
Gezien het feit dat hij de BBB nu betitelt als Joodse Raad 2.0 is nog meer een reden dat hij zich moet schamen. VVM is een groot goed maar hebben van een goede smaak is niet velen toebedient.
Minoes&tuin
Minoes&tuin22 mrt. 2023 - 9:24
En hoe ver denk jij dat BBB daarvan afstaat? Laat je toch niet misbruiken door BBB, die geeft geen zier om die mensen.
bv-user-56417
bv-user-5641722 mrt. 2023 - 9:57
@PGS "VVM is een groot goed maar hebben van een goede smaak is niet velen toebedient." Binnen de rechts populistische en extreem rechtse flanken kom je daar qua populariteit anders heel ver mee. Dat kan je onomstotelijk vaststellen wanneer je bijvoorbeeld weer eens ziet dat een onsmakelijke optreden van Geert Wilders, Thierry Baudet of Joost Eerdmans op sociale media een gulle applaus toegeworpen krijgt. Iets met twee maten meten, ofzo, ken je die uitdrukking?🙄
PGS
PGS22 mrt. 2023 - 16:24
@ Adaestuo Ook op rechts heb je mensenmet een hele slechte smaak. Ik hoef bepaalde rechtse politici niet te benoemen aangezien hier een linkse druktemaker smakeloos bezig is.
pahan
pahan
22 mrt. 2023 - 5:37
O, zijn dát nou die normale mensen. Mijn moeder waarschuwde me er vroeger al voor. Niet met normale mensen meegaan hoor! Ik heb vaak op de trap gezeten met een time out, omdat ik normaal probeerde te doen. Het was gelukkig een fase, maar mijn moeder lette wel goed op dat ik niet met een normaal meisje thuis kwam. Zeker niet met een eerste generatie normaal, want dat zit diep he, dat gedoe.
PGS
PGS
21 mrt. 2023 - 22:09
Je moet wel heel gefrusteerd en diep gezakt zijn om te verwijzen naar de 2e wereld oorlog. Kennelijk moet deze druktemaker leuk zijn. Maar dat is aan mij niet besteedt.
Martin van der Linde
Martin van der Linde
21 mrt. 2023 - 19:59
In de reacties zie je humorloosheid en de korte lontjes van BBB aanhang terug. Alles wordt als een persoonlijke aanval gezien.
6 Reacties
BrotherV
BrotherV21 mrt. 2023 - 21:02
Zo zijn ze. Het zijn onderbuik mensen. Geen zelfstandig denken, ze volgen hun herd. Dom!
KritischKijken
KritischKijken22 mrt. 2023 - 7:10
@martin Nee humor is een typische linkse eigenschap. Dat is op zich al wel grappig.
Rob12342
Rob1234222 mrt. 2023 - 7:29
Precies zo klinkt de zure verliezer nietwaar Martin en Blother?
Minoes&tuin
Minoes&tuin22 mrt. 2023 - 9:29
Het gaat niet om de zure verliezer het gaat ook niet om het verlies van partijen maar om het verlies van beleid dat hard nodig is voor Nederland t.b.v. natuur en klimaat. Ze roepen nu steeds Remkes aan, ook het CDA. Maar vergeten al weken te noemen dat Remkes toch echt zei dat de piekbelasters in de natuurgebieden, om en nabij de 10, het eerste jaar uitgekocht moesten worden. Dat jaar is bijna om. BBB houd je voor de gek. En ik ben bang dat dat (populistische) CDA erachteraan gaat. Ook zij laten dat nl. graag weg,
IkHebAltijdGelijk
IkHebAltijdGelijk22 mrt. 2023 - 10:28
"o zijn ze. Het zijn onderbuik mensen. Geen zelfstandig denken, ze volgen hun herd. Dom! " Dat denk ik nou over dit soort reacties.
korheiden
korheiden22 mrt. 2023 - 12:56
Martin : Dus als je de vergelijking met de Joodse Raad niet als humor kunt zien is er sprake van korte lontjes en humorloosheid? Zo lust ik er nog wel een paar. Er is geen cabaretier die het aandurft, maar ik zou de reacties wel eens willen zien als het niet over BBB maar over mensen van kleur of iemand uit de LHBTQI-gemeenschap zou gaan. Laat staan de islam.
Joop  den Uil
Joop den Uil
21 mrt. 2023 - 18:58
Ik begrijp dat er momenteel een politieke patstelling is gecreeerd waarbij de richting van links naar rechts gezwieperd is, maar bij enkelen de hoop bestaat dat er teruggezwieperd kan gaan worden.: D66 Kaag houdt star vast aan het regeerakkoord en EU regels, CDA Hoekstra wil (alleen) de boeren tegemoet komen, VVD Hermans / Rutte staan lachend aan de zijlijn met een nieuw akkoord over asielzoekers / AZC's in de hand, CU Bikker hoor je niets van, die wacht haar coach af. Ondertussen staan zware dossiers in de wachtstand: energie-migratie-armoede-luchtverontreiniging-defensiebudget.
8 Reacties
MG1968-2
MG1968-221 mrt. 2023 - 19:07
"Ondertussen staan zware dossiers in de wachtstand: energie-migratie-armoede-luchtverontreiniging-defensiebudget" Doe nou niet alsof je niet weet wie die nu in de wachtstand geflikkerd hebben... Zelfs als je zelf voor iets kiest zul je de consequenties daarvan een ander verwijten. Wat een leven heb je toch...
GeenProbleem
GeenProbleem21 mrt. 2023 - 19:52
@MG1968 'Doe nou niet alsof je niet weet wie die nu in de wachtstand geflikkerd hebben... ' Het huidige kabinet.
MG1968-2
MG1968-221 mrt. 2023 - 20:38
@GeenProbleem "Het huidige kabinet." Tja. Het aloude probleem nietwaar. Zet je het knopje om of zet je het licht aan?
BrotherV
BrotherV21 mrt. 2023 - 21:07
Uiteindelijk is Kaag dus het verstandigst van de rechtse personen die je noemt. Waarom heb je het überhaupt over links?
BrotherV
BrotherV21 mrt. 2023 - 21:10
geen probleem, je weet dat de PVV en Omzicht mede verantwoordelijk zijn door hun stemgedrag?
PGS
PGS21 mrt. 2023 - 22:12
@ Brother V. De PVV en Omzigt zijn helemaal niet verantwoordelijk voor mijn keuze. Alle partijen die de afgelopen jaren met Rutte hebben samen gewerkt zijn verantwoordelijk voor mijn keuze. En daar is onze op-de-tafel-dansende minster ook medeverantwoordelijk voor.
MG1968-2
MG1968-222 mrt. 2023 - 11:24
@PGS Ik verbaas mij er altijd over dat er mensen zijn die verwijzen naar het gedrag van anderen ter legitimatie van de eigen keuze. Stond je nu wel of niet inhoudelijk achter de keuze die je gemaakt hebt. Indien niet moet je je afvragen wat je met je stemrecht aan het doen bent en indien wel vraag ik me af waarom je zo opzichtig naar anderen moet wijzen voor de keuze die je gemaakt hebt. Dit 'als je niet dit of dit doet dan stem ik dat of dat' zet je vooral zelf in de kijker. En dat stom noemen is klaarblijkelijk hautain ;P
PVDB2
PVDB222 mrt. 2023 - 13:38
Ja gek hé, als je wil vasthouden aan afspraken die al met veel moeite gemaakt zijn. Een akkoord gesloten hebt. Waar van juristen met enige kennis op dit gebied nu al zeggen dat afwijking zeer waarschijnlijk teruggefloten zal worden door de rechter. Je zou zeggen dat juist mooi is als een partij zich aan de aan de afspraken en akkoorden houdt. Je hebt politici die men de waan van de dag mee gaan en daar hopen op te scoren. Dat zijn van oudsher Wilders, later Baudet en Van Haga, Eerdmans. En de partijen die weken voor de verkiezingen nog als voornemen hadden om de stikstofdepositie aan te pakken. Problemen die we jarenlang vooruitgeschoven hebben, geitenpaadjes gecreëerd en nu moeten handelen. Het is niet plots. Je had het al geregeld moeten hebben. Nu proberen verlies te minimaliseren en impopulaire maar noodzakelijke maatregelen die genomen moeten worden weer uit te stellen. Met de aanhang is moeilijk te praten. Als de handelende partij met meerdere onafhankelijke wetenschappelijke onderzoeken komt is het niet waar. Want de uitkomst strikt niet met wat ik denk, geloof. Je zou voor het CDA zeggen, veel minder kan het niet, dus kunnen we net zo de knoop doorhakken, echt handelen. Wat we uiteindelijk toch moeten doen.
BrotherV
BrotherV
21 mrt. 2023 - 18:51
Normaal is de grootse gemene deler: de grootst gemene deler heeft niet op de BBB gestemt. Dus...
4 Reacties
KritischKijken
KritischKijken21 mrt. 2023 - 19:16
Nee, op De Kleine Wolk, of....? Het is wel erg stil daar nu. Vreemd ook: Een partij die opgericht is voor de onderkant vd samenleving (PvdA) gaat samen met een partij waar mensen het zo goed hebben dat ze zich linkse luxe kunnen veroorloven (GL)....
Déjà vu
Déjà vu22 mrt. 2023 - 1:57
Deze reactie is verwijderd
LaBou
LaBou 22 mrt. 2023 - 9:18
"Het is wel erg stil daar nu." Nkk zou blijkbaar graag zien dat links net zo zou lopen toeteren als het domrechtse moeras. Dan valt hun eigen geschreeuw minder op.
IkHebAltijdGelijk
IkHebAltijdGelijk22 mrt. 2023 - 10:33
Dus?
WillemdeGroot
WillemdeGroot
21 mrt. 2023 - 18:38
Heerlijke humor, met realistische basis ook nog. Vertel eens, geachte commentatoren, waar hij het aantoonbaar mis heeft?
1 Reactie
KritischKijken
KritischKijken21 mrt. 2023 - 19:17
Door de video af te draaien. De druiven zijn zuur. Beetje dat type humor.
FrancoisWouters
FrancoisWouters
21 mrt. 2023 - 17:30
Deze reactie is verwijderd
Fromspace
Fromspace
21 mrt. 2023 - 17:29
“ De normale mensen hebben de verkiezingen verloren” Ja, want iedereen die BBB stemt is abnormaal.
1 Reactie
TheunT
TheunT21 mrt. 2023 - 20:17
Als je zoals hen je brood verdient door "content" te creëren ben je vaak gedwongen iets neer te zetten wat niet altijd even sterk is...
KritischKijken
KritischKijken
21 mrt. 2023 - 17:29
Dus bv links -moeten we concluderen- is normaal. Heerlijk die polarisatie en maar mopperen als NL steeds radicaler wordt ....
8 Reacties
BrotherV
BrotherV21 mrt. 2023 - 18:53
Hij noemt nergens het woord links. Je fantasie loopt weer eens op hol. Je haat beïnvloed je denken.
MG1968-2
MG1968-221 mrt. 2023 - 19:14
Nope. Links in niet normaal. Immoreel is de norm en daarmee normaal. Doe nou niet alsof je eigen gedachtes, denkwijzen en politieke insteek niet breed gedragen is. De laatste dagen doe je niets anders dan constateren dat er nogal wat mensen denken zoals jij denkt. Volgens jou is links niet normaal. En je hebt het altijd al als abnormaal neergezet. Maar van jou uit is het geen polarisatie. Toch?
bv-user-56417
bv-user-5641721 mrt. 2023 - 21:23
@KritischKijken 21 mrt 2023 - 18:22 Daar zijn de volgende rechtse krokodillentranen over polarisatie. Was er maar meer radicalisme, dat zou een zegen zijn.
PGS
PGS21 mrt. 2023 - 22:16
Al weken wordt hier de BBB afgeschilderd als rechts of extreem-rechts. Dus de stemmers op de BBB moeten dan ook rechts of extreem-rechts zijn. Dus zeker niet links. En als de normale mensen verloren hebben, want zij hebben niet op de BBB gestemd, dan kan de conclusie niet anders zijn dat linkse mensen normaal zijn. Aldus deze druktemaker. Hij hoeft het niet expliciet te noemen maar tussen de regels door druipt de dedain en afgunst er af.
KritischKijken
KritischKijken22 mrt. 2023 - 7:17
@MG Het is slechts een reactie op de vele commentaren hier op het succes van BBB. Nauwelijks enige introspectie bij 'progressieven' over dat succes, nee BBB stemmers zijn dom, oud en allemaal onderbuik, dus.... Dat superieure sentiment. En doe nou niet of je dat niet ziet.
IkHebAltijdGelijk
IkHebAltijdGelijk22 mrt. 2023 - 10:37
"Links in niet normaal. Immoreel is de norm en daarmee normaal." Noem jij linkse mensen u Immoreel ?
MG1968-2
MG1968-222 mrt. 2023 - 11:33
@KK "En doe nou niet of je dat niet ziet. " Nee ik zie wat anders. Natuurlijk zit in de argumentatie altijd iets van een morele component die in de rechtse argumentatie in het algemeen ontbreekt of bewust genegeerd wordt. Geconfronteerd met de argumentatie op links wringt er iets in het eigen denken. Dat wordt weggeschoven door de argumentatie op links 'hautain' etc te noemen, maar is op zo'n manier weggezet niet meer dan een erkenning dat er eigenlijk niets tegen de morele component inhoudelijk kan worden ingebracht waar rechts zelf achter staat of niet de hele facade van fatsoen moet laten vallen.
MG1968-2
MG1968-222 mrt. 2023 - 15:37
@ihag Wat snap je niet? Rechts zijn er met meer. Rechts is de norm. Daarmee is rechts normaal. Het rechtse denken staat los van moraal. Waar zie je dat ik linkse mensen immoreel zou vinden. Juist niet. Per definitie niet.
Mathijsco
Mathijsco
21 mrt. 2023 - 17:23
Dedain.
2 Reacties
weereenmening
weereenmening22 mrt. 2023 - 6:54
Inderdaad.
Zandb
Zandb22 mrt. 2023 - 7:16
Mathijsco Voor de tweede keer wijs ik u er op, dat u als pot de ketel verwijt dat die zwart ziet. Lees bv nog eens na wat hoe u Schimmelpenninck omschrijft.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je hieronder gratis aan voor Joop NL. Iedere donderdag een selectie opvallende nieuwsverhalen, opinies en cartoons in je mailbox.

BNNVARA LogoWij zijn voor