Logo Joop
De opiniesite van BNNVARA met actueel nieuws en uitgesproken meningen

Akwasi wint FunX Power Award voor strijd tegen racisme

  •  
17-09-2020
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
162 keer bekeken
  •  
Portretten rapper Akwasi
Tijdens de jaarlijkse uitreiking van de FunX Awards , heeft rapper, schrijver en activist Akwasi de Power Award in ontvangst mogen nemen. De prijswinnaars worden gekozen door de luisteraars van FunX, met uitzondering van de Power Award waarvan de winnaar door de radiozender zelf wordt bepaald. Dit jaar viel die eer ten beurt aan Akwasi ‘voor zijn inzet voor Black Lives Matter’.
Ik ben heel erg blij met wat ik nu krijg hier, wauw”, aldus Akwasi bij het in ontvangst nemen van de prijs Hij droeg de award op aan iedereen die achter hem staat: “Het gaat niet om mij, maar om iets veel groters. Dit is voor iedereen die strijd om gelijkwaardigheid.”
"Deze award wil ik graag opdragen aan iedereen die weleens een vuist in de lucht heeft gegooid. Gooi ‘m nog hoger en raak de sterren aan."
Voor mensen niet bekend met de kunst van Akwasi, werd hij een bekende naam na zijn toespraak tijdens de Black Lives Matter-demonstratie op de Dam in juni van dit jaar. “Op het moment dat ik een Zwarte Piet tegenkom in november, trap ik hem hoogstpersoonlijk op zijn gezicht”, sprak hij daar. Dat leidde tot hevige verontwaardiging bij rechtspopulisten en piet-fans zoals bijvoorbeeld Johan Derksen en ook PVV-leider Geert Wilders die een groot deel van zijn inbreng in de APB dinsdag aan Akwasi wijdde. Het OM deed onderzoek en concludeerde dat de uitspraak weliswaar strafbaar was, maar besloot Akwasi niet te vervolgen omdat hij publiekelijk afstand heeft gedaan van zijn woorden. In een uitgebreide verklaring schreef hij dat geweld onacceptabel is.
Het is de eerste keer dat de Power Award wordt uitgereikt. De prijs wordt vanaf nu ieder jaar overhandigd aan iemand die een belangrijke maatschappelijke bijdrage voor de doelgroep van de radiozender heeft geleverd.
Video in dit artikel niet te zien? Klik hier, of pas je cookie-instellingen aan.
Bronnen: FunX , AD
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

Omschrijving *

Typ hier je reactie...


0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Reacties (41)

Ch0k3r
Ch0k3r
18 sep. 2020 - 8:31
Toch grappig dat iedereen het hier heeft over 'woordkunstenaar' en er bij het artikel een liedje staat waarin Akwasi een inbreng van 3 regels heeft en de rest aan de producers wordt overgelaten.
Deplorable Lefty
Deplorable Lefty
18 sep. 2020 - 6:49
Waar ik voor vrees dat Akwasi deze award echt ziet als een bevestiging dat hij goed bezig is en als een aanmoediging voor een nog extremistischer koers. Deze jongen blijft toch een beetje een ongeleid projectiel en zal binnenkort weer uit de bocht vliegen, justitie en tout woke Nederland kunnen hem niet de hand boven het hoofd blijven houden. BLM adepten zullen toch hopelijk een keer gaan inzien dat Akwasi als boegbeeld de "good cause" meer kwaad dan goed doet.
3 Reacties
Deplorable Lefty
Deplorable Lefty18 sep. 2020 - 6:50
is dat Akwasi
Deplorable Lefty
Deplorable Lefty18 sep. 2020 - 6:50
extremistischere
Thuiszitter
Thuiszitter18 sep. 2020 - 8:15
D Lefty- je kent de jongen echt niet lees ik al. Akwasi is super relaxt persoon , zet zich serieus in tegen racisme . Grietje Genot omschreef het goed .
Libertain
Libertain
18 sep. 2020 - 6:40
@Sonic, ("Op links zijn dat Simons, Kuzu, Klaver en Akwasi, Gario. En op uiterst rechts Wilders en Baudet.") Beste Sonic, deze keer geef je aan een serieus beoordelingsprobleem te hebben ten opzichte van de realiteit die jij zelf als extreem aan het bestempelen ben. Gelukkig ben je niet de enige in ons land. Mede daarom thans het overvloed aan ultrarechtse uitingen, bewegingen en partijen in ons land. Wat jij bovenop aan namen noemt zijn in de eerste deel mensen die zeer normaal binnen het traditioneel-democratisch Europees sociaal-links politiek gedachtengoed passen. Deze gedachtengoed in zijn kern is nooit extreem geweest. Het is dan deze bruine kleur die ultrarechts-conservatieve mensen aan deze sociaal-democratisch beweging proberen te geven om te verbloemen dat ze zelf ultrarechtse neigingen vertonen, door sociaal-democraten extremistisch te noemen. Wat ver bezijden de waarheid ligt. Je helpt je eigen geliefde CDA hiermee helemaal niet. Deze onverbloemde haat jegens de traditionele sociaal-democratie is zeer uitgesproken in de meest Westerse delen van het Europese continent die thans het fanatische geloof in het neoliberalisme tot in extremis doen beleven. Daarom hebben sommige landen ook afstand van de EU genomen hoewel moeten we nooit vergeten, is haat nooit een gezond bewegingsmiddel. Op een vlak plaatsen van sociaal-democraten met rechts-extremisten is op zijn minst absoluut ongeloofwaardig indien niet oorspronkelijk als bewuste misleiding bedoeld.
1 Reactie
Ivan61
Ivan6118 sep. 2020 - 15:40
@ Libertain, @Sonic, (“Op links zijn dat Simons, Kuzu, Klaver en Akwasi, Gario. En op uiterst rechts Wilders en Baudet.”) Moeilijk te beseffen voor jou lees ik. Al die mensen die door Sonic genoemd zijn hebben een belangrijke overeenkomst. Zij zijn radicaal en extreem. En zoals alle radicale personen zijn zij blind en doof voor werkelijkheid. Zij hebben last van wanbeelden en zelfoverschatting. En omdat zij de waarheid niet aankunnen bewegen zij tussen geweld en slachtofferschap. Akwasi is een leuke succesvolle jonge artist. Zijn toesprak op 1 juni vind ik geweldig en ijzersterk. Dat heeft hij zelf ontkracht jammer genoeg. Paar tv optredens, en andere media aandacht en hele tijd bleef hij bij zijn standpunt en weigerde hij om excuus te bieden. En opeens wordt hij wakker en spreekt ons via sociale media aan. Jij gelooft hem en ik niet. In de plaats om Sonic met Wilders te vergelijken en hem CDA aan te praten kan jij beter je eigen woorden terug lezen. Jij zit veel dichterbij Wilders en Baudet dan Sonic of ik.
Herr Vorragend
Herr Vorragend
18 sep. 2020 - 6:19
https://joop.bnnvara.nl/nieuws/merkel-waarschuwt-let-op-taalgebruik-want-taal-is-voorloper-van-het-handelen. In Duitsland is men een stuk alerter op agressief taalgebruik. In Nederland mocht Wilders deze week weer tamelijk ongestoord en straffeloos alle Marokkanen over één negatieve kam scheren en kregen taal-vuilspuiters als Akwasi en Boef een prijs uitgereikt.
USS
USS
18 sep. 2020 - 5:50
Ik denk trouwens dat mensen als deze alleen maar meer racisme “opwekken” / “aanwakkeren” met geweldpropagerende uitspraken. Wil je geen racisme? Geef dan eerst zelf het goede voorbeeld.
2 Reacties
Libertain
Libertain18 sep. 2020 - 6:44
("Geef dan eerst zelf het goede voorbeeld.") Widers/PVV doet dat namens zijn kiezers dit al 20 jaren ongestoord toe. "Minder,minder, minder" weetjewel.
stokkickhuysen
stokkickhuysen18 sep. 2020 - 13:40
Hahahaha Shut up! Kudo's voor 'geweldpropagerende'.
Westen2
Westen2
17 sep. 2020 - 22:03
Joop den Uil zegt het al eerder en ik ben het met hem eens: racisme in Nederland is klaarblijkelijk een vorm van entertainment. De prijsuitreikingen van FunX hebben de zaak tot de essentie teruggebracht: racisme in Nederland bestaat niet of nauwelijks, het wordt opgevoerd, opgeklopt en bewust overdreven. Er is een beperkte groep van professionals die het uitermate serieus neemt in de hoop daar een boterham mee te verdienen. En die hoop wordt gevoed.
1 Reactie
JohnVKR
JohnVKR18 sep. 2020 - 10:09
Boudewijn de Groot zong: meneer de president, slaap zacht. Tegen jou zou ik ook willen zeggen, sluit je ogen voor racisme en institutioneel racisme in ons land, slaap zacht en droom lekker over je vriendjes Wilders en Baudet.
bv-user-19476
bv-user-19476
17 sep. 2020 - 20:17
Akwasi heeft absoluut geen recht op die prijs. En heeft met misselijkmakende uitspraken en zinloze polarisatie die strijd ook geen goed gedaan. Ik vond het ook slap van Klaver dat hij geen afstand deed van Akwasi. Overigens deel ik wel inhoudelijk de mening van Akwasi. Dat je racisme moet aanpakken. En dat je absoluut die mensen een spiegel voor moet houden. Dat is gelet op de reacties van velen hier ook wel nodig ook. Maar de manier waarop hij het gedaan heeft. Geen prijs waard. Het valt me op dat op essentiële thema's de verkeerde mensen zitten. Die de verkeerde spreekbuizen zijn. Op links zijn dat Simons, Kuzu, Klaver en Akwasi, Gario. En op uiterst rechts Wilders en Baudet. Zo gauw de verkeerde mensen een monopolie houden op de discussie explodeert het. Sowieso moet je racisme bestrijden waar het zit. En daarom begin ik tot vervelens toe over de 2 partijen en dito aanhang die misschien niet allemaal racisten zijn, maar waar wel de problemen zitten in Nederland. Dat probleem zit niet bij Zwarte Piet. Dat is een symbool.
8 Reacties
EricDonkaew
EricDonkaew18 sep. 2020 - 1:52
@Sonic: Het valt me op dat op essentiële thema’s de verkeerde mensen zitten. Die de verkeerde spreekbuizen zijn. Op links zijn dat Simons, Kuzu, Klaver en Akwasi, Gario. En op uiterst rechts Wilders en Baudet. Zo gauw de verkeerde mensen een monopolie houden op de discussie explodeert het. ----------------------------------- De mensen die jij noemt zijn inderdaad polariserend en niet verbindend, ofschoon Klaver toch wel meevalt (vind je niet?) en Kuzu volgens mij buiten beeld is. Maar de echte geniepige polariseerders zijn sommige mensen achter de schermen. Ik denk dan aan die lieden van FunX, nota bene onderdeel van de met onze belastingcenten betaalde NPO, die verantwoordelijk zijn voor de Power Awardprijs voor Akwasi. Die prijs bestond daarvoor nog niet en was bovendien geen publieksprijs. Bovendien gaat FunX over muziek en de reden voor de prijs voor Akwasi heeft niets met muziek te maken. Ik vind degene(n) die verantwoordelijk is/zijn voor deze prijs eigenlijk nog vele malen erger dan Akwasi zelf. Geniepig, doortrapt. Duidelijk gericht op verdere polarisatie van de discussie en mogelijk burgeroorlog. Het wordt tijd dat de NPO eens schoon schip maakt binnen eigen gelederen op straffe van intrekking van de subsidie. Dan mogen ze zonder overheidsgeld proberen verder te gaan. Dus weg met het gajes daar.
Libertain
Libertain18 sep. 2020 - 6:46
("Akwasi heeft absoluut geen recht op die prijs.") Wie ben jij om te bepalen of dat zo is? Meen je echt hiermee dat mensen geen democratisch recht op eigen mening in ons land zouden hebben. Heb je zeker te lang je oor naar Wilders laten hangen.
bv-user-19476
bv-user-1947618 sep. 2020 - 7:38
@ EricDonkaew Als Klaver de strijd tegen racisme hoog in het vaandel heeft staan, moet hij iemand snoeihard veroordelen die het met geweld wilt doen. Onverstandig dus van Klaver. Degene die een burgeroorlog willen blazen dit vooral erg op. Akwasi is radicaal. Dus trek je er niet al te veel van aan. De prijs is onverstandig, maar als je wilt polariseren dan maak je het heel groot. FunX blust naast de brand. En is aan het overcompenseren. En dat moet je dus niet doen. Logisch en proportioneel denken. De burgeroorlog maken andere mensen hier van. Pegida. KOZP. Al de clubjes die het allemaal willen opblazen. Je hebt soms periodes waarin mensen hun verstand verliezen. En vooral buiten zinnen reageren. Wat is er mis mee om te zeggen: Ik ben het oneens met Akwasi. We verschillen van mening over de kleur van Piet. De gewelddadige uitspraken van Akwasi verwerp ik. Hij is wat radicaal. Daarnaast kan je ook nog zeggen dat hij intelligent is. En we gaan door. Prima toch. Mensen blazen het vooral op. Heb het idee dat sommig mensen een burgeroorlog willen. Ze hebben die voorspeld. En omdat ze zo aan hun gelijk vasthangen, moet hij er ook komen. @Z_edje Goed betoog. Eens.
bv-user-19476
bv-user-1947618 sep. 2020 - 7:43
@ Libertain Hahaha. Die ga ik inlijsten. Dat ik dit nog mag meemaken. Dat ik mijn oren laat hangen naar Wilders. Mijn (ultra) rechtse vrienden hier zullen het niet bepaald met u eens zijn. Volgens mij staan de laatste 2 letters van Joop voor Opinie Pagina. Zelfs ik mag een mening hebben;) En in dit geval over een award. Er zijn mensen die meer recht hebben om een award in de strijd tegen racisme. Clarice Gargard. Voor mijn part Sylvana Simons. Toch niet Akwasi? Een strijd voer je vredig. En ik schijn ook nog een CDA'er te zijn. Dat ben ik absoluut niet. Hugo de Jonge vind ik een engnek. Maar kennelijk ben ik naast extreemlinks ook al een CDA'er. Of is het CDA ook extreem links? Of zit ik nog rechts van Stalin? Of links van Baudet en Wilders. Het wordt steeds meer hilarisch.
Jerry Bidet
Jerry Bidet18 sep. 2020 - 13:04
@Sonic Complimenten, ook al zijn onze zienswijze lang niet altijd hetzelfde, waardeer ik het aan je dat (over het algemeen) wel in het redelijke blijft en het kaf van het koren kan scheiden. Zo'n Akwasi doet de zaak geen goed en al draag je het doel een warm hart toe, moet je dit gewoon benoemen ipv rechts de schuld te geven een heksenjacht. Zoals rechts het gewoon moet benoemen wanneer Baudet weer eens overloos loopt te lullen of Wilders weer aan een van zijn onzinnige tirades begint.
Ivan61
Ivan6118 sep. 2020 - 22:17
@ Sonic Ik neem mijn hoed voor u af
Fredje3
Fredje319 sep. 2020 - 4:04
@Sonic, nooit gedacht, maar helemaal mee eens. Probleem is dat we denken dat het goed is om racisme met racisme te gaan bestrijden en het niet in de gaten hebben dat we alleen maar meer aan het segregeren zijn. De gehele discussie is nu naar de buitengrenzen getrokken en wordt gevoerd door extremisten aan beide kanten waardoor "normale" mensen hier niets meer mee te maken hebben en dan verwacht men nog dat er een oplossing voor komt?
michellekepen
michellekepen19 sep. 2020 - 17:54
Sonic ( 22:17), Los van de hele discussie/gedachtenwisseling, die ik niet wil verstoren, toch één puntje van orde: Kuzu (ik neem aan dat je daarmee ook Denk bedoelt) rangschikken als links, gaat volledig voorbij aan de realiteit. Kuzu en Denk zijn rechst. Zelfs extreem-rechts. Dat Kuzu ooit bij de PvDA heeft gezeten, dat Silvana Simons ooit collega van Kuzu is geweest, mag dan zo zijn. Dat cherry-picking uit het verkiezingsprogramma van Denk het linkse karakter zogenaamd zou staven, het zal allemaal . Ik kijk simpelweg naar de kiezers. De achterban. En dan is er maar één conclusie mogelijk. Ik woon midden tussen de Denk-kiezers. Zie hoe het er op stembureau's aan toe gaat. Ik zie hoe er hier in Nederland bij de Turkse verkiezingen gestemd wordt. Ik zie hoe de achterban over vrouwenrechten, secularisme, LHBT, democratie etc. denkt. Dat als links bestempelen, doet links geen recht. Maar goed, misschien dat jij Erdogan ook als (extreem)links beschouwd. Ik zeker niet. Ik beschouw Erdogan als extreem-rechts. Nationalistisch én fascistoïde. Omdat deze onjuiste indeling, Kuza aan de linkerzijde, verder geen afbreuk doet aan je verhaal, mag je het hier zeker beschouwen als slechts een puntje. Dat, t.b.v. de goede orde, wel gezegd dient te worden
Joop den Uil
Joop den Uil
17 sep. 2020 - 19:39
de strijd tegen racisme is met deae ''prijs'' in 1 klap teruggezet naar entertainment van het platte vlak. Teruggeworpen , ik denk minstens 10 jaar en niet meer in te halen.
2 Reacties
Grietje Genot
Grietje Genot17 sep. 2020 - 19:53
Joop danst van blijdschap de horlepiep, het schuim staat op de lippen.
stokkickhuysen
stokkickhuysen18 sep. 2020 - 14:25
Ongelofelijk wat een FunX prijs voor een invloed kan hebben. Blijkbaar werkt de 'oogjes dicht en snaveltjes toe' methode niet meer
Abdu
Abdu
17 sep. 2020 - 19:17
Het is echt lachen van de reacties van door een wesp gestoken racisten en hun witte beschermers! En dat op de linkse joop.nl!
6 Reacties
RonVa
RonVa17 sep. 2020 - 21:48
Fijn om te lezen dat je er goed om kunt lachen. De hele dag trollen zonder enig verzetje lijkt mij persoonlijk geen pretje.
Fredje3
Fredje318 sep. 2020 - 2:42
@Abdu, dus u ziet geen racisme in de uitspraken van Akwasi? Maar u noemt dan anderen wel racistisch?
Abdu
Abdu18 sep. 2020 - 10:12
Fredje 18 september 2020 at 04:42: Ik heb geen gewoonte “anderen” iets verwijten. Ik noem gewoon ieder met zijn/haar eigen visie!
Abdu
Abdu18 sep. 2020 - 10:14
RonVa 17 september 2020 at 23:48: “trollen” En dat spreekt je ook aan!
Fredje3
Fredje319 sep. 2020 - 3:56
@Abu, [Ik heb geen gewoonte “anderen” iets verwijten. Ik noem gewoon ieder met zijn/haar eigen visie!] Maar als die anderen dat doen, dan noemt u ze b.v. racisten? Dus eigenlijk bent u dan hetzelfde?
Krek
Krek19 sep. 2020 - 8:41
Meh, Abdu trolt maar wat. Lees zijn post historie er maar op na. Gewoon negeren, dan gaan trollen het snelste weg.
Minoes&tuin
Minoes&tuin
17 sep. 2020 - 18:32
Doelgroep! Goed voorbeeld doet goed volgen?
RechtdoorZee93
RechtdoorZee93
17 sep. 2020 - 18:15
Wow wat een verassing. Zoiets had ik echt nooit verwacht.
Mr Ed
Mr Ed
17 sep. 2020 - 17:57
Jammer van de ophef, want deze man zal als een groot kunstenaar de geschiedenis ingaan. Zomaar even een tekst: "ik ben ongezond vet van binnen vezels kunnen zoek raken krop op als bloedprop strak in bloedbanen kijk strak maar moet tranen vroeg of laat ben ik voor mijn emoties onderdanig dan ben ik niet te stoppen ik klop je val geheid van je stokje een a4 is snel weg want ik krop het op stortbui een driftkikker is zeker lekker kortom de definitie van een binnenvetter" Hier is een poeet waan het woord, hier is nachtenlang aan geschaafd en geslepen om tot de essentie te komen.
2 Reacties
Tampert
Tampert17 sep. 2020 - 22:09
Ik moet nu echt bijna huilen van emotie...
EricDonkaew
EricDonkaew18 sep. 2020 - 1:57
"een a4 is snel weg" vind ik dan wel weer leuk gevonden.
Abdu
Abdu
17 sep. 2020 - 17:32
De strijd tegen racisme begint nu haar echte wortels krijgen in Nederland. Nu de volgende!
Rechtse Bal6
Rechtse Bal6
17 sep. 2020 - 17:25
tsjonge tsjonge prijs voor polarisatie ..
GoudenBergen
GoudenBergen
17 sep. 2020 - 17:23
Toen bekend werd dat Akwasi niet vervolgd zou worden, noemde iemand op Radio1 hem een pannenkoek. Gerri Eickhof zei in een interview met Volkskrant Magazine dat hij niets moet hebben van ‘schreeuwende kletskousen’ als Akwasi en Gloria Wekker. Deze twee opmerkingen geven een adequate beschrijving van de mens Akwasi.
bv-user-40841
bv-user-40841
17 sep. 2020 - 16:59
Ach.... hij verkeert in goed gezelschap. Las dat Boef ook vaak in de prijzen valt. Vraag me af of dat de prijs recht doet, gelet het verleden. Belangrijke maatschappelijke bijdrage, moaw dat klopt....ben alleen bang dat wedan toch iets anders daaronder verstaan.
Rutger Groot
Rutger Groot
17 sep. 2020 - 15:55
Wel leuk om de column van Angela de Jong hierover te lezen. Het is inderdaad een gotspe dat een publieke omroep die een 'bindende factor wil zijn in onze pluriforme samenleving' en ‘houvast wil geven in een hectisch bestaan' een speciaal voor Awkasi bedachte award uitreikt, waarbij de presentator superlatieven te kort schiet over zijn goede werk te benadrukken. Je hoeft niet extreem rechts te zijn om in te zien dat de NPO hiermee bewijst alle binding met de maatschappij volkomen kwijt te zijn. Dat deden ze eigenlijk al toen FunX "Ramadan Late Night" na doodsbedreigingen stopte, maar nu is het helemaal duidelijk. https://www.bd.nl/show/de-npo-vindt-iemand-die-aantoonbaar-strafbare-dingen-roept-dus-een-held~a5bc5f25/
3 Reacties
JohnVKR
JohnVKR17 sep. 2020 - 19:24
Wie is er door de NPO ook al weer tot drie keer toe (of is het meer?) verkozen tot politicus van het jaar? Inderdaad, Nederlands grootste racist, haatzaaier en inmiddels strafrechtelijk veroordeelde: Geert Wilders. Het geeft aan hoe ongelooflijk hypocriet de reacties op de FunX Awards zijn. Angela de Jong en de rest van racistisch Nederland gingen vandaag helemaal los. Morgen zal ook Johan Derksen nog even zijn racistische kots de Nederlandse huiskamers in spugen. Hopelijk kunnen we dan weer even ademen, voordat racistisch Nederland weer een nieuw slachtoffer heeft gevonden.
Rutger Groot
Rutger Groot17 sep. 2020 - 20:34
@JohnVKR Leuk geprobeerd, de politicus van het jaar wordt niet door de NPO gekozen maar door de parlementaire pers. De NPO organiseert en presenteert deze verkiezing alleen. Bij deze FunX award ligt dat duidelijk anders....
JohnVKR
JohnVKR18 sep. 2020 - 10:25
Aan degenen die nu net doen of de NPO niets met de verkiezing politicus van het jaar te maken heeft. De NPO/1Vandaag stelt een lijstje op waaruit mensen kunnen kiezen. Daar staan structureel, jaar in jaar uit, racisten tussen. De NPO heeft dus alles te maken met de verkiezing van de racist van het jaar, want de NPO nomineert de kanshebbers. In elk fatsoenlijk land zouden racisten worden uitgesloten van deelname, in het racistische Nederland niet. En het blijft natuurlijk fascinerend te zien hoe bewust jullie ervoor kiezen geen onderscheid te maken tussen de strijd voor de 'good cause' (= de strijd tegen racisme) en de strijd voor de 'bad cause (= het zaaien van haat, aanmoedigen van discriminatie en racisme, aanzetten tot het overtreden van de Nederlandse grondwet, het willens en wetens, met jullie steun, kapot willen maken van de Nederlandse samenleving). Heel bijzonder om te zien hoe verrot jullie de Nederlandse samenleving willen maken. Leerzaam dat het hele PVV/FVD-leger los gaat op Joop.
Jerry Bidet
Jerry Bidet
17 sep. 2020 - 15:35
FunX doet de naam eer aan, humor kan je ze niet ontzeggen. Of ze hebben een grote balk voor de kop, dat kan ook.
1 Reactie
Westen2
Westen217 sep. 2020 - 22:26
Persoonlijk denk ik aan een flinke plaat vinyl.
Maxim4
Maxim4
17 sep. 2020 - 14:55
Niet alleen rechtspopulisten en piet-fans zijn verontwaardigd over die uitspraken van Akwasi hoor! Ik vind ze ook echt niet door de beugel kunnen, het zijn klip en klaar strafbare oproepen tot geweld. Dat verbloemen tot "woordkunstenaar" vind ik kwalijk en meten met 2 maten. En dat excuusbriefje? Dat was alleen maar een excuus dat mensen zich aan zijn uitspraken gestoord hadden. Hij neemt zijn strafbare woorden niet terug.
7 Reacties
Aart van de aap
Aart van de aap17 sep. 2020 - 16:08
Ik weet niet of 'ik sla piet op zijn bek' strafbaar is. Omdat het nog te vaag geformuleerd is Maar die oproepen die hij op twitter deed, zijn zeker strafbaar. Hoe je het ook wendt of keert. Wilders heeft gelijk dat hier sprake is van rechtsongelijkheid. Voor Widlers heel schokkend, want hij gelooft nog in 'het recht' en jullie ook, btw. Naiviteit, noemen we dat. Nu gaan jullie zeggen dat ik Wilders fan ben Nee, ik ben totaal geen Wilders fan. Maar hij heeft gewoon gelijk, dat het normaal strafbaar is wat Akwasi zei,. Op Sint inrijden, Sint dood schieten ? Wie gaat Sinterklaas schieten ? Ik ga piet slaan. Allemaal strafbaar, normaal gesproken. Stel dat ik twitter : Gaat er nog iemand een Jood schieten, of moet ik het doen ? Gaat er nog iemand een moslim dood steken, of moet ik het doen ? Dan was ik direct opgepakt Het is weer allemaal onversneden hypocrisie . Deze Akwasi is heilig voor mensen.
Satya
Satya17 sep. 2020 - 20:29
Aart Wat wilders zei is iets heel anders. Dat ging om een bevolkingsgroep. De uitspraken van Akwasi zijn dom en strafbaar. Hopelijk word meegenomen dat er jaren mee getreiterd is mocht hij voor de rechter komen, in 1927 was dat wel zo zie link. Het is erg leuk om uitgescholden te worden voor zwarte Piet.
Satya
Satya17 sep. 2020 - 20:32
https://historiek.net/geschiedenis-van-de-zwarte-piet-kritiek/84395/
Jaco38
Jaco3817 sep. 2020 - 20:58
“Ik weet niet of ‘ik sla piet op zijn bek’ strafbaar is. Omdat het nog te vaag geformuleerd is” Het OM vindt dus van wel, ondanks dat zij de uitspraken strafbaar vindt ziet zij af van vervolging omdat Akwasi excuus aanbood. Akwasi zou zeer waarschijnlijk veroordeeld zijn voor deze uitspraken. Daarom niet slim dat (sommige) politici en bekende racisme bestrijders niet zonder enige reserve deze uitspraken veroordelen.
Aart van de aap
Aart van de aap18 sep. 2020 - 9:56
Satya Zoals je weet, ik ben niet de man van het recht. Het kan mij allemaal niets schelen, wat zogenaamde 'rechters' bedenken voor mensen Maar, voor het recht maakt het niets uit of je getreiterd bent of niet. Als de buurman mij treitert, dan is dat niet te bewijzen en niet strafbaar. Als ik hem een keer op zijn bek ram, dan is dat wel strafbaar, want dan is dat mishandeling Zo gaat het recht Als Akwasi een piet zou schieten, zou dat nog steeds strafbaar zijn. Ook als zijn neefje uitgescholden werd voor zwarte piet, of wat dan ook. Ja, dat heb ik niet bedacht. Het zijn niet mijn regels Als een Palestijn een Joods eethuis molesteert, is hij/zij nog steeds strafbaar, ook al bezet Israel de Gaza streek. Je snapt wat ik bedoel, toch... Als ze zich voor de verandering eens aan hun eigen regels houden, zou de heer veroordeeld worden. Wat Wilders zei, is vergelijkbaar met wat de heer Akwasi zei Ik zeg niet dat ze beide voor het recht moeten komen ofzo, want zo ben ik niet. Als we alleen de wetten hanteren van dit systeem, zijn ze beide strafbaar. Ik zeg niet dat het leuk is om uitgescholden te worden voor zwarte piet. Ik vind, dat als je als zwarte wordt uitgescholden voor zwarte piet, dat je de persoon die dat tegen je zij neer hoekt. En dan maak ik niet eens een grapje en ik zeg dit niet om stoer te doen. Maar ik meen dit. Als je zwarte mensen gaat kleineren, door ze zp te noemen, dan kan je een klap op je bek incasseren. Zo denk ik erover. Als ik een groep zwarte mensen 'N....' noem, of 'zwarte pieten', dan moet ik er niet vanop kijken dat ze mij een pak slaag zullen geven.
Aart van de aap
Aart van de aap18 sep. 2020 - 10:54
correctie zei
Minoes&tuin
Minoes&tuin19 sep. 2020 - 6:09
Aart van Aap Hij zei erbij 'in November'. Dan wordt het al wat anders of niet!
Tampert
Tampert
17 sep. 2020 - 14:39
Deze prijs is toch een grap net als de divisiteitsbokaal van de NPO? Zeg me dat het een grap is, dan zou ik er nog om kunnen lachen...
Appel2
Appel2
17 sep. 2020 - 14:15
Hahaha.... Een van de exponenten van het aanzetten tot polarisatie tussen mensen n.a.v. huidskleur en daarmee verbonden gesuggereerde eigenschappen en gedrag die een prijs krijgt tégen racisme. Voor sommigen is dat blijkbaar verdedigbaar als je eenzijdig de ene groep mensen met een bepaalde huidskleur als verantwoordelijk stelt tegenover anderen. Hoe krijg je het voor elkaar om niet in te zien om een bepaalde huidskleur, de blanke dus, niet onderscheidend negatief is te beschouwen in vermeende relatie tot gedrag of eigenschappen zonder dat je je dan dus zelf schuldig maakt aan racisme? De duidelijk gekleurde club van FunX ziet dat in ieder geval niet.
4 Reacties
Richard58
Richard5817 sep. 2020 - 15:16
Appel is niet alleen vlakbij de xenofobe boom gevallen maar nu ook al aan het rotten. De wormen zitten al in zijn hersens. Verder is FunX een zender voor jonge gasten en niet voor de bejaarde reaguurdersclub hier. Dus waar maakt men zich druk om? Luister gewoon naar Heidy en de Heikneuters, dat is toch meer het niveau van de gemiddelde PVV en FvD reaguurder alhier.
Pjotr Kropotkin
Pjotr Kropotkin17 sep. 2020 - 16:35
Richard58@ In uw ogen ben ik een bejaarde Heikneuter. Het zij zo. Maar een persoon een prijs geven die oproept tot geweld en zich onderscheid in verbale opstructie tegen een sprookjesfiguur, schiet bij mij (en velen met mij) in het verkeerde keelgat. Zijn excuses daarvoor volstaan niet, omdat hij geen afstand van zijn woorden heeft genomen.
Appel2
Appel217 sep. 2020 - 18:34
Aanvullend op Pjotr wiens reactie mijn instemming heeft doet Akwasi zich meer kwalijk kennen met verbale obstructie tegen blanke medeburgers in meer algemenere vorm dan alleen tegen die folklorefiguur door ze zonder grond onderscheidend van andere groepen allerlei zaken na te dragen die op niets anders dan aan blanke huidskleur verbonden negatieve eigenschappen en gedrag neerkomen. Een dergelijk polariserend onderscheid op huidskleur dan wel etniciteit is zelfs racistisch. En inderdaad is het door hem geuite "excuus", voor OvJ Vreekamp voldoende voor een seponeren, slechts een geuite spijt dat "sommigen zijn woorden ten onrechte verkeerd geïnterpreteerd hebben". M'n neus!
Aart van de aap
Aart van de aap17 sep. 2020 - 19:24
Mensen die Akwasi irritant vinden, zijn meteen FVD/PVV ? Waar slaat dat nou weer op. Ben geen fan van dit soort tendensen en je bent meteen PVV ? Denk eens niet zo zwart/wit. Probeer eens wat genuanceerder te denken. Wat je verder zegt. Ja, het maakt ook niet zoveel uit dat hij allemaal prijzen krijgt. Die mensen moeten elkaar maar prijzen geven, als ze dat willen
Bouwman2
Bouwman2
17 sep. 2020 - 14:03
Zo zie maar weer eens het het werkt bij het gevecht tegen de bierkaai. Niet jij krijgt de haver maar precies de bierkaai wordt gecoiffeerd.
Pepe3
Pepe3
17 sep. 2020 - 13:30
Veel respect voor deze woordkunstenaar en winnaar van deze prestigieuze beker!
1 Reactie
Bouwman2
Bouwman217 sep. 2020 - 14:08
Nou Juan, ook veel respect voor jou van deze kant hoor. Je hebt je aardig - hoe zeg je dat- uitgeput, ingelikt vereenzelvigd met ?
Realist5
Realist5
17 sep. 2020 - 12:34
Akwasi kreeg de door de roomblanke bestuurders van de NPO bedachte Akwasi-prijs. De uitreiking was om 21.00 uur live op de NPO. Prime time dus. Er keken 30.000 mensen naar. Tot zover de kloof tussen de NPO en de kijkers. Boef vindt vrouwen maar hoeren, dat rapt hij vaak en Akwasi wilde mensen omleggen omdat ze een traditioneel feest wilde vieren. (wat een held.Not) Nederland is compleet geschift geworden en gaat op de knieën voor dit multi culti gajes. Wie reikte de prijs uit aan deze mannen? Jesse Klaver? Die houdt wel van progressieve woordkunstenaars.
2 Reacties
Griezel in post-gezellig Nederland
Griezel in post-gezellig Nederland17 sep. 2020 - 13:53
Dat is naar ik begrepen heb urban hip-hop cultuur Daar heb ik niet zoveel mee - ik vind het persoonlijk maar domme muziek voor domme mensen. RocknRoll was in bepaalde fases van hun bestaan ook geen muziek met vredelievende teksten. https://www.youtube.com/watch?v=HNHG_Jjl4hE Derhalve kan ik ook niet beoordelen of deze prijs terecht is. Net als ik niet kan oordelen over de taptoe prijs of de psalmenzingprijs . Hij zal wel een vet goeie rapper zijn
Aart van de aap
Aart van de aap17 sep. 2020 - 19:28
Hij is een rapper met politiek correcte teksten. Een hele brave rapper. Een tamme rapper. Dit is hiphop light. Hiphop waar je mee kan aankomen bij je ouders, zegmaar. Gereformeerde hiphop. HIj is een rapper die zogenaamd heel diepe teksten heeft. Het is alsof je een campagne foldertje van Bij1 opleest, dat zijn zijn teksten.
Deplorable Lefty
Deplorable Lefty
17 sep. 2020 - 11:42
“Het gaat niet om mij, maar om iets veel groters." Hij lukt hem anders toch vrij aardig de aandacht op zijn persoontje te vestigen. Misschien om zijn carrière een boost te geven? Betreurenswaardig dat aan deze beroepsprovocateur en oproerkraaier [ook volgens justitie!] een award wordt toegekend. Is IMO niet uit te leggen, is er nog een overtuigende motivering gegeven door Funx?
4 Reacties
Libertain
Libertain17 sep. 2020 - 12:00
Let op, Akwasi wordt steeds beroemder. Dit is enkel zijn eerste prijs.
Norsemen
Norsemen17 sep. 2020 - 12:45
Heb je deze tekst overgenomen uit de 1957 editie van de Redneck Tribune over Martin Luther King?
Pepe3
Pepe317 sep. 2020 - 14:12
Weet je wie hem vorig jaar gewonnen heeft?
Bouwman2
Bouwman217 sep. 2020 - 14:15
Als je bedoelt dat iemand zonder applaus niemand is dat zou ik je gelijk kunnen geven. De zucht naar roem en eer is ieder wel aangeboren maar zijn als gras, het verdort voor je het weet. (Joh. Brahms, Ein Deutsches requiem)
bv-user-84072
bv-user-84072
17 sep. 2020 - 11:38
--- Dit bericht is verwijderd —
12 Reacties
Norsemen
Norsemen17 sep. 2020 - 12:38
"En het zou mooi zijn om te geloven dat alleen rechts populisten en zp fans hierdoor ontstemd raken" Dat is toch ook zo.
Satya
Satya17 sep. 2020 - 13:01
"– liegen over het slavernijverleden van zijn voorouders." Jij kent zijn voorouders?
Pim Van der Ende
Pim Van der Ende17 sep. 2020 - 13:09
Ik stem links en ben piet-neutraal. En ik ben inderdaad ontstemd. Nu is funX ook totaal geen goede afspiegeling van de samenleving. Daarom staan ze er ook ver van af. Polariseren is tegenwoordig een hobby vanuit alle hoeken.
Wil76
Wil7617 sep. 2020 - 13:43
@Norsemen Dat is een kwestie van fatsoen en heeft niets met link en rechts te maken. Uw opvatting is uitermate polariserend, extreem en bijzonder. Er zijn genoeg mensen die niet in het geschetste kader van populisten passen die zich niet identificeren met en of achter de uitspraken staan van de heer Akwasi. Eigenlijk verschilt u niet zo veel van de door u verachte rechts extremisten en populisten.
Norsemen
Norsemen17 sep. 2020 - 14:10
"...en ben piet-neutraal" Wat houdt dat in als ik vragen mag?
Satya
Satya17 sep. 2020 - 15:17
Zedje Dat is een zeer slecht leesadvies van Han. De Ashanti waren niet alleen slavenhouders of slavenhandelaren, ze waren vaak ook slaaf van Ashanti. Het was een manier om met tegenstanders en rivalen af te rekenen om ze slaaf te maken. Waar Akwasi van afstamt is mij niet bekend.
Tante Truus
Tante Truus17 sep. 2020 - 15:47
@Satya Dat is vreemd dat u dit niet heeft meegekregen. Hier is destijds op Joop uitgebreid over gesproken. Akwasi stamt van de Ashanti af. Dit heeft hij destijds aan de Volkskrant verteld en Han heeft er ook wat over geschreven https://joop.bnnvara.nl/opinies/een-leesadvies-voor-akwasi
Viso
Viso17 sep. 2020 - 16:43
Z_edje Je vergeet zijn schaamteloze claim op een Amsterdams grachtenpand waarvan hij vanwege de slavernij periode recht op meende te hebben.
Norsemen
Norsemen17 sep. 2020 - 17:00
@Zedje Je hebt het over ontstemd zijn, dat gaat een stapje verder dan je ergens niet mee kunnen identificeren. "...ben je uiteraard rechts en voor zwarte piet" Jij hebt al vaak genoeg laten blijken hier aan te voldoen.
Satya
Satya17 sep. 2020 - 18:26
Zedje Ik neem aan dat jij door op zijn Ashanti roots te wijzen doelt op het slavernijverleden. Daarmee wilt aantonen dat hij van slavenhandelaren afstamt. Iets wat gewoon onmogelijk is en waar ik Han zijn artikel ook op afgebrand heb. Dat is namelijk wat steeds gedaan word als het over Akwasi gaat. De Ashanti bestaan niet als identiteit die zich massaal aan slavernij heeft schuldig gemaakt. Een nuance die blanken ook steeds over hun verleden gemaakt willen zien, dat moet dan wel twee kanten op werken. Dat was het punt dat ik naar jou probeerde te maken. Ik dacht dat dat wel duidelijk was. Waar ik volgens jou dan verstoppertje speel is mij niet duidelijk.
Ch0k3r
Ch0k3r18 sep. 2020 - 8:28
@Satya "De Ashanti bestaan niet als identiteit die zich massaal aan slavernij heeft schuldig gemaakt." In dat geval... De Nederlander ook niet.
Satya
Satya18 sep. 2020 - 10:19
Beste Zedje, je tekst is nogal vaak in tegenspraak met zichzelf. Graag wil ik een onderbouwing voor jouw bewering dat een enkele Ashanti een slaaf was. Hoezo zou ik niet accepteren dat afrika ook slechte geschiedenis heeft? Slechte leiders heeft? Slechte mensen heeft? Het kolonialisme heeft daar alles op zijn kop gezet en de uitwerking daarvan is dramatisch.
Grietje Genot
Grietje Genot
17 sep. 2020 - 11:27
Zo'n pittige, krasse uitspraak, ik hou daar wel van. Lachen. Het is natuurlijk allemaal ironie en 't zit vol driedubbele valse bodems, althans voor degene die intertekstuele context snapt en vat. (hint: dat is niet de doldrieste rechtse meute. Zie: De Sleutel, van Paul Claes). Mag ik 'm vast voordragen voor de PC ontHooft prijs?
3 Reacties
Grietje Genot
Grietje Genot17 sep. 2020 - 11:44
Hij had er natuurlijk beter aan gedaan om - o, ironie- Gerard Reve te citeren: "Ze moesten een brandende poppenwagen je [d.i. ZP] k*twerk binnenrijden" Dat kon je vroeger gewoon zeggen, althans als je 'r extreemrechtse sympathieën op nahield, en 't in een kunstzinnige context uitte.
DanielleDefoe
DanielleDefoe17 sep. 2020 - 13:12
Ach ja Reve. '"Ze moesten een brandende poppenwagen je kutwerk binnenrijden'', had ik toen wel gedacht, maar om God weet welke laffe reden niet gezegd' [uit "uit Veertien etsen van Frans Lodewijk Pannekoek voor arbeiders verklaard"]. Gedacht niet gezegd dus, een subtiel verschil. Daarbij een stuk creatiever dan domweg dreigen met "in het gezicht trappen".
Grietje Genot
Grietje Genot17 sep. 2020 - 14:13
Gedacht, te laf om 't te zeggen, maar niet om 't op te schrijven. Hoe dan ook, van 'n 'beprijsde' woordkunstenaar mag je meer verwachten. Creativiteit is geen juridisch criterium.... Uiteraard was het spontaan, zonder tussenkomst van de hersenen, uit de onderbuik opgeborreld, dat trappen; - maar met citeren bereik je meer.
GabrielMokummer*...And Justice for All!*
GabrielMokummer*...And Justice for All!*
17 sep. 2020 - 11:20
Gefeliciteerd, beste meneer Akwasi!. U hebt deze prijs zeker verdiend!.????✌
2 Reacties
Harba Lorifa2
Harba Lorifa217 sep. 2020 - 11:36
Hoi Gabriel, mag ik vragen waarom Akwasi deze prijs heeft verdient? Ik heb ever gegoogeld op 'wst heeft Akwasi voor black lives matters gedaan', en daar komt niets uit behalve dan zijn uitspraak op de Dam en deze prijs. Volgens mij krijgt hij deze prijs voor het hebben van een grote mond die hem wat zendtijd heeft opgeleverd. Maar misschien heeft u een linkj
Stheno
Stheno17 sep. 2020 - 11:37
Gabriel, Ongetwijfeld heeft hij die prijs verdiend; de prijs is speciaal voor hem in het leven geroepen (en bestond dus nog niet voor gisteren, zeg ik er voor de extra duidelijkheid bij).
Carbonarius
Carbonarius
17 sep. 2020 - 11:09
Misschien is het een goed idee dit soort dwazen niet op een podium te zetten en prijzen te geven. Sterker nog, de BLM beweging zou er goed aan doen figuren zoals dit te verwijderen. Hij leidt alleen maar af van de boodschap tot verbinding met elkaar zoeken.
Fredje3
Fredje3
17 sep. 2020 - 11:09
Dus iemand die aanzet tot haat, segregatie en agressie krijgt een prijs voor strijd tegen racisme? En ik maar denken dat je alleen maar kan strijden tegen racisme als je geen racist met en respect voor iedereen zou tonen. Heb ik het even mis.....
LBNB
LBNB
17 sep. 2020 - 11:03
Wat heeft hij bijgedragen dan? Ben oprecht benieuwd.
korheiden2
korheiden2
17 sep. 2020 - 10:54
Naar de uitreiking op NPO keken maar liefst 30000 kijkers. De Funx Music Award is ook gewonnen door de Rotterdamse drillrapper Blacka. Hij zit in voorarrest op verdenking van opruiing en openlijk geweld. Voorwaar een prestigieuze prijs.
1 Reactie
Tampert
Tampert17 sep. 2020 - 22:11
Blacka is gewoon een echte “gangstah” en wie is daar nu op tegen?
Handige harry
Handige harry
17 sep. 2020 - 10:54
NPO laat zich van zijn slechtste kant zien. Er zijn zoveel andere goede kandidaten. Dit lijkt wel een bewuste keuze om te provoceren
JoepJos
JoepJos
17 sep. 2020 - 10:52
Deze valt in de categorie 'Trump is genomineerd voor de Nobelprijs voor de vrede'.
2 Reacties
Tampert
Tampert17 sep. 2020 - 14:41
Arafat heeft hem ook eens gekregen dus die Nobelprijs voor Trump zit er wellicht ook aan te komen...
Kuifje3
Kuifje317 sep. 2020 - 20:23
Zelfs Obama heeft hem gekregen.
Ivan61
Ivan61
17 sep. 2020 - 10:37
Waardeloze prijs voor ruggengraatloze woordkunstenaar. Dan is de nominatie van Trump voor Nobel prijs voor vrede niet eens zo raar.
6 Reacties
Aart van de aap
Aart van de aap17 sep. 2020 - 10:48
Aquasi, de woordprutser
korheiden2
korheiden217 sep. 2020 - 10:56
Het heeft uiteraard weinig aandacht gekregen, maar de erkenning van Israël door de VAE en Dubai is wel degelijk een belangrijke gebeurtenis, die zonder steun Saoedi-Arabië nooit zou hebben plaatsgevonden. En het is Trump die hier een belangrijk aandeel in heeft. Maar ja, feiten...
Grundle
Grundle17 sep. 2020 - 11:42
Die gaat Trump toch nooit krijgen. Er was zelfs kritiek op Trump over het handenschudden tijdens de vredesdeal tussen Israel en UAE en Bahrein.
GoudenBergen
GoudenBergen17 sep. 2020 - 13:00
@korheiden "Het heeft uiteraard weinig aandacht gekregen, maar de erkenning van Israël door de VAE en Dubai is wel degelijk een belangrijke gebeurtenis, die zonder steun Saoedi-Arabië nooit zou hebben plaatsgevonden. En het is Trump die hier een belangrijk aandeel in heeft. Maar ja, feiten… " Dit zijn inderdaad ontwikkelingen die verreikende gevolgen kunnen hebben. Iran raakt hierdoor steeds meer geïsoleerd. Hetzelfde geldt trouwens voor de Palestijnen. Israël heeft al jaren geleden vrede gesloten met Jordanië en Egypte. Het land heeft een goede verstandhouding met de Koerden en een redelijke relatie met Turkije. Libanon en Syrië liggen in Puin, van hen valt weinig te vrezen. Israël werkt achter de schermen ook samen met de Saoedi's. Het is de vraag wat Koeweit en Irak gaan doen. Deze ontwikkelingen verzwakken de positie van de Palestijnen. Het zou me niet verbazen als ze met hangende pootjes naar de onderhandelingstafel komen en het vredesplan van de Amerikanen moeten accepteren
Ivan61
Ivan6117 sep. 2020 - 16:05
@ Allen, Ik bedoelde dat ironisch. De Nobelprijs voor vrede is allang waardeloos. Waarom heeft Obama deze gekregen? Dat is overeenkomst met deze bekertje van Akwasi. Waardeloos en vals.
Frans Kwakman
Frans Kwakman17 sep. 2020 - 17:10
Hangende pootjes - ja zeg dat wel GB. We zullen ze onder de knoet houden, toch. Dat protesteren tegen landroof is zo fout. En de jeugd dat is ook van de zotte, die zullen we opgesloten houden onder streng regime. Dat zal ze leren. Knielen leren we ze, jong geleerd, oud gedaan. En mocht er weer zo'n zot komen als Rabin die vrede wil sluiten, moeten we dan nog wachten tot er een welwillende burger de man afslacht? Wellicht kunnen we wel een vrijwilliger uit Nederland vragen.
Bert de Vries
Bert de Vries
17 sep. 2020 - 10:31
Verontwaardiging bij rechts-populisten en Derksen-fans? Mijn neus! Kletskoek. Zo'n uitspraak is gewoon ontzettend ordinair. Ordinair is trouwens niet bijzonder. Trouwens, mag je ook zeggen dat Akwasi de winnaar moet zijn van de Gouden Schoen?
1 Reactie
Libertain
Libertain17 sep. 2020 - 11:46
("Trouwens, mag je ook zeggen dat Akwasi de winnaar moet zijn van de Gouden Schoen?") Tja, daar wacht nog iedereen op de uistpraak van Derksen.
SergeantHans
SergeantHans
17 sep. 2020 - 10:18
vdBemt misschien weet je niet peinzer voor mens is, maar wat jij bent is overduidelijk
Zandb
Zandb
17 sep. 2020 - 10:15
Nou, en?
Starter2
Starter2
17 sep. 2020 - 10:00
Akwasi heeft het debat op scherp gezet en bijgedragen aan verdere polarisatie. Als je daar een prijs voor krijgt, dan staat bij Wilders de kast inmiddels vol.
3 Reacties
Thuiszitter
Thuiszitter17 sep. 2020 - 10:18
Wilders krijgt ook zo zijn prijzen https://www.trouw.nl/nieuws/geert-wilders-valt-in-de-prijzen~b2a42d56/
Libertain
Libertain17 sep. 2020 - 10:28
@Starter, ("...staat bij Wilders de kast inmiddels vol.") Ongetwijfeld omdat Wilders is met zijn rechtsextremistische polarisatie veel eerder gestart, iets van 20 jaar geleden ofzo.
Starter2
Starter217 sep. 2020 - 10:54
@Libertain, Akwasi al een jaar of 10. Loten aan dezelfde stam
nikita72
nikita72
17 sep. 2020 - 9:56
Ik was niet bekend met de kunst van Akwasi. Ik wist wel dat hij gezegd had “Op het moment dat ik een Zwarte Piet tegenkom in november, trap ik hem hoogstpersoonlijk op zijn gezicht”. Is dat zijn kunst?
4 Reacties
vdbemt
vdbemt17 sep. 2020 - 10:03
Dat was een misstap. Ik ken jou ook alleen maar door deze reactie. Weet ik nu te-uit-en-te-na wat voor een mens jij bent?
Thuiszitter
Thuiszitter17 sep. 2020 - 10:09
Nee dat is niet zijn kunst , klik even op play van bijgevoegd filmpje dat is oa. onderdeel van zijn kunst. Wat wil je nu eigenlijk zeggen ?
itsme3
itsme317 sep. 2020 - 10:12
@vdbemt Inmiddels is bekend dat die misstap al bijna tien jaar voortduurt.
tinekea2
tinekea217 sep. 2020 - 10:55
@vdbent. als het een misstap was, had hij na een paar dagen wel zoiets gezegd in plaats van smoesjes te verzinnen en na 2 maanden een excuus voor de buehne te maken.
snieanders
snieanders
17 sep. 2020 - 9:56
een gotspe

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je hieronder gratis aan voor Joop NL. Iedere donderdag een selectie opvallende nieuwsverhalen, opinies en cartoons in je mailbox.

BNNVARA LogoWij zijn voor