BOOS heeft begin maart een bijzondere mijlpaal bereikt: een miljoen abonnees op YouTube. BOOS werd in 2016 opgericht, en begon als loket voor jongeren in de vorm van een ‘vrolijk rel-programma’.
Inmiddels is BOOS uitgegroeid tot een (onderzoeks)journalistiek programma met een enorm bereik, bezocht door voornamelijk 18- tot 35-jarigen. BOOS toetst de macht, bevraagt machthebbers en zet hen op scherp. Zowel grote als kleine problemen van kijkers worden onderzocht en waar mogelijk opgelost.
Sinds de oprichting heeft BOOS vele mijlpalen bereikt. Zo kregen zo’n zevenhonderd kinderen en hun gezinnen een kinderpardon na de documentaire Terug Naar Je Eige Land, kaartte het programma de veiligheid van deelnemers in datingprogramma’s aan, en werd grensoverschrijdend gedrag een groot maatschappelijk thema na de onthullingen in BOOS: THIS IS THE VOICE. Voor laatstgenoemde won het programma verschillende prijzen, waaronder de Tegel en de Zilveren Nipkowschijf. De aflevering is inmiddels meer dan 11 miljoen keer bekeken.
Meer over:
#uitgelicht