De Wereld Draait Door is gestopt. De talkshow met Matthijs van Nieuwkerk had op 27 maart 2020 de allerlaatste uitzending. 15 seizoenen lang is DWDD op de buis geweest. Je kunt hier op de site nog uitzendingen en fragmenten terugkijken.
De 5 beste reclames Super Bowl LII
05-02-2018
•
leestijd 2 minuten
•
62 keer bekeken
•
Afgelopen nacht stond het grootste eendaagse sportevenement ter wereld weer op het programma: de Super Bowl. De American Football-finale werd gespeeld in Minneapolis, in het stadion van de Minnesota Vikings. De Philadelphia Eagles zijn voor het eerst in de historie NFL-kampioen geworden. De ploeg klopte de vijfvoudig kampioen New England Patriots met 41-33.
Maar veel interessanter misschien: de reclames. De Super Bowl is vermaard om de reclamespotjes die speciaal voor het evenement gemaakt worden. Wij hebben de vijf beste op een rij gezet.
5. NFL “Touchdown Celebrations to Come”
Deze spot is geïnspireerd op de bekende film Dirty Dancing uit 1987, met in de hoofdrol Eli Manning en Odell Beckham Jr. van de New York Giants. Zeg maar: de Robin van Persie en Wesley Sneijder van het American Football.
4. Tourism Australia “Dundee”
Acteur Chris Hemsworth en Danny McBride waren perfect gecast in deze parodiecampagne. Wekenlang deden ze alsof dit een echte campagne was voor de film Crocodile Dundee 2.
3. Doritos/Mountain Dew “Doritos Blaze vs. Mtn Dew Ice”
Deze spot is op zijn zachts gezegd absurd. Een rap-battle tussen twee merken met behulp van heel veel beroemdheden. Acteurs Peter Dinklage, Morgan Freeman, Busta Rhymes en Missy Elliott knallen van het scherm. Met een verdomd indrukwekkende art direction en production design - om nog maar te zwijgen van eersteklas lip-synchronisatie.
2. Amazon “Alexa Lost Her Voice”
Weer een spot met veel sterren. Met 90 seconden nam deze advertentie nogal de tijd. Er zat zelfs een pauze van zes seconden in. En die pauze kost letterlijk $1 miljoen, maar het rustmoment was effectief en de reclame zorgde voor een glimlach op ieders gezicht.
1. Tide “It’s a Tide Ad”
De winnaar! Maar waarom? Het idee is fris en onverwacht: de spot speelt bewust met het concept 'Super Bowl-advertentie'. Er wordt gerefereerd aan legendarische commercials, zoals die van Mr. Clean en Old Spice en werd de hele avond door uitgerold. Een gedurfd idee met prachtig resultaat!