Een eerlijk gelijkwaardig Nederland. Wij zijn voor. Jij ook?

Hoe lang kan een woningcorporatie een reparatie vertragen?

17-09-2019
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
156 keer bekeken
  •  
Sinds december vorig jaar is het voorruitje van Robert van Boerdonk kapot – kapotgebroken door de politie, die dacht dat er problemen waren. Die kwamen daarna vanzelf: het ruitje is nooit meer vervangen.
De politie tikte het voorruitje van Robert van Boerdonk in omdat agenten dachten dat het niet goed met ‘m ging, maar hij lag gewoon te slapen, heel erg vast te slapen. Sindsdien is het voorruitje stuk. Daar is na talloze mails naar zijn woningcorporatie Kennemer Wonen en verschillende bezoeken van experts daar, maanden later, nog geen verandering in gebracht. ‘De voordeur kom ik op terug na overleg met een collega’, kreeg hij als reactie. Of: ‘De aanvraag ligt bij een aannemer.’ Het liefst zou Van Boerdonk het ruitje zelf repareren, maar dat lukt hem niet omdat hij een dwarslaesie heeft.
Excuses
Moet Kennemer Wonen niet gewoon in actie komen? Natuurlijk moet dat, en dat gebeurt ook nadat Kassa ’s Belbus komt voorrijden. Manager Michiel van Baarsen ontvangt Van Boerdonk en Belbus-presentator Renze Klamer. Er volgen excuses, omdat alles zo vreselijk lang duurde. Aannemers gaven ook verschillende prijsopgaven, zo verklaart hij de vertraging. ‘De ene aannemer zegt dat de voordeur vervangen moet worden, de volgende zegt dat hij het wel kan maken. Zo ettert dat maar door.’
Het moet zo snel mogelijk opgelost worden, dat vindt Van Baarsen zelf ook. Er volgt zelfs een behoorlijk officieel moment, om het vertrouwen te herwinnen. Bekijk het item hierboven!
PS: kom 27 oktober naar het eerste  BNNVARA Festival  op de Westergas in Amsterdam! ( info )
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de BNNVARA nieuwsbrief!