Verhuurder Heimstaden in gesprek met Tim Hofman
© BOOS
Priscilla kampt al vijf jaar met een aanhoudende lekkage in haar woning, maar haar verhuurder, Heimstaden, weigert het probleem op te lossen. Toen ze in 2019 haar woning betrok, was er al sprake van lekkage die volgens hen snel verholpen zou worden.
Ondanks talloze e-mails, telefoontjes en verzoeken om reparaties blijft de lekkage bestaan. Het contact met Heimstaden verloopt moeizaam; zij schuiven de verantwoordelijkheid door naar de Vereniging van Eigenaars (VvE) en laten het daarbij. Dit terwijl Priscilla maandelijks trouw haar huur aan Heimstaden betaalt. De lekkage heeft inmiddels schade aangericht in haar woning en verergering van haar astmaklachten veroorzaakt, wat haar situatie alleen maar moeilijker maakt.
Priscilla is niet de enige die problemen ervaart met verhuurder Heimstaden. BOOS ontvangt regelmatig klachten over de service van deze verhuurder, zowel via e-mail als online. Veel mensen delen hun negatieve ervaringen openlijk.
Hoewel Heimstaden zegt onder financiële druk te staan, draait het bedrijf jaarlijks een forse omzet. Het geld zou dus ruim voldoende moeten zijn om dergelijke problemen aan te pakken. Uit pure wanhoop besluit Tim Hofman samen met Priscilla een bezoek te brengen aan het mooie pand van Heimstaden (waar geen lekkage voorkomt) om hun aanpak en verantwoordelijkheid eens onder de aandacht te brengen.
Thema's:
Meld je snel en gratis aan voor de BNNVARA nieuwsbrief!