Een eerlijk gelijkwaardig Nederland. Wij zijn voor. Jij ook?

Uitbrakken met de nieuwste films en series

  •  
05-08-2018
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
100 keer bekeken
  •  
Like Father
(Foto: Like Father)
De zondag is net zo afschuwelijk als films waarbij de hoofdrolspeler doodgaat. Mooier kunnen we het niet maken, wél leuker! Speciaal voor de mensen die nog wel een leuke film of serie kunnen gebruiken heeft de Lagarde nieuwe kijktips.
Like Father 
Advertentie
Dit is reclame van STER
(Netflix) 
Komische dramafilm waarin Rachel (Kristen Bell uit Veronica Mars) plots met haar vader (Kelsey Grammer uit Frasier) zit opgescheept aan boord van een gigantisch cruiseschip.  Bekijk de trailer.
Cocaine Coast 
(Netflix) 
Drugsdrama dat zich afspeelt in de jaren tachtig. Een visser uit Spanje wordt een grote cocaïnesmokkelaar, nadat hij Latijns-Amerikaanse drugsleveranciers de toegang verschaft tot Europa.
I Am a Killer 
(Netflix) 
Controversiële docu-serie uit Engeland. In I Am a Killer mogen ter dood veroordeelde moordenaars voor de camera hun verhaal doen. Ze leggen uit wat ze destijds precies hebben gedaan en waarom.
Verliefd op Ibiza 
(Videoland) 
De bioscoophit uit 2013 kreeg later dat jaar ook een kortstondig vervolg op tv. Er kwamen acht afleveringen, waarin ook een aantal van de acteurs uit de speelfilm opnieuw te zien waren.
Flavors of Youth 
(Netflix) 
Internationale versie van de romantische anime-film uit Azië. We zien drie verhalen, onder meer over een verwelkende schoonheid op zoek naar zichzelf en over een bitterzoete eerste liefde.
The Wire 
(Videoland) 
Vanaf morgen kunnen ook abonnees van Videoland een kijkje nemen in de (onder)wereld van Baltimore, want dan worden alle vijf de seizoenen van The Wire beschikbaar gesteld.  Bekijk de trailer.
Animals , seizoen 3  
(Ziggo) 
Komische animatieserie van HBO over allerlei dieren die gedijen in het unieke en onaangename ecosysteem van New York. Zo zien we er onder meer smoorverliefde duiven en feestvierende ratten.
  T@gged , seizoen 3
(Videoland) 
Drie tienermeiden worden opgezogen in het spel van een door social media geobsedeerde killer. Een van hen wordt gespeeld door Katelyn Nacon, die we kennen als Enid in The Walking Dead.
Once Upon a Time , seizoen 7
(Vanaf maandag 06/08, Videoland en Ziggo) 
Videoland en Ziggo stellen alle zeven seizoenen van Once Upon a Time beschikbaar. Daarmee zijn ze Netflix - dat enkel de eerste zes seizoenen aanbiedt - een stapje voor.
Better Call Saul , seizoen 4  
(Vanaf dinsdag 07/08, Netflix) 
Vanaf dinsdag zie je op Netflix elke week een nieuwe aflevering van Better Call Saul. Bekijk de  trailer  voor het vierde seizoen. De Breaking Bad-prequel is ook zeker van nog een  vijfde reeks .
Lodge 49 
(Vanaf dinsdag 07/08, Amazon) 
Nieuwe serie van AMC die in Nederland wekelijks te volgen is bij Amazon Prime. Wyatt Russell (zoon van Kurt) speelt een doelloze surfer die in aanraking komt met een broederschap.  Bekijk de trailer.
Chicago Med , seizoen 3
(Vanaf woensdag 08/08, Fox) 
De dagelijkse chaos van het meest explosieve ziekenhuis in Chicago en de moedige artsen die de boel bij elkaar proberen te houden. Start van het derde seizoen van de serie van Dick Wolf.

Meer over:

bingewatch, film, serie
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

Omschrijving *

Typ hier je reactie...


0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Reacties (43)

GingerTed
GingerTed
13 mrt. 2015 - 13:14
Correctie: El Maroudi ipv El Mouradi natuurlijk. Excuses.
longlivemokum
longlivemokum
13 mrt. 2015 - 13:14
Hahaha die PVV: 4 virtuele zetels heeft de PVV kwijtgeraakt binnen twee weken volgens de peilingen van Maurice de Hond. Hoeveel virtuele zetels zal de PVV nog over hebben in maart 2017, net vóór de volgende Tweede Kamerverkiezingen?. Ik ben benieuwd.
LisanneW
LisanneW
13 mrt. 2015 - 13:14
Belachelijk 'popie jopie' bericht van de heer Dercksen. Hoe prachtig die meiden er ook uit zien, ik zie hoofddoeken (en veel andere Islamitische vrouwen kleding) wel als een vorm van vrouwen onderdrukking en in dit geval indoctrinatie van kinderen. Ik kan alleen maar hopen (voor alle moslima's) dat ze zelf mogen kiezen hoe ze zich kleden en daarbij op geen enkele manier onder druk worden gezet.
joopxxx
joopxxx
13 mrt. 2015 - 13:14
Rene zijn kinderen moeten natuurlijk wel naar geert kijken en luisteren.
SocialDarwinistisch
SocialDarwinistisch
13 mrt. 2015 - 13:14
Die meiden zitten er zo te zien lekker relaxed bij. Hieronder hebben vooral de moslimhaters het erover dat het dwang zou zijn, dat ze gediscrimineerd worden en nog meer van die achterlijke xenofobische aannames. Waar die achterlijke beweringen vandaan komen is mij echt een raadsel
GingerTed
GingerTed
13 mrt. 2015 - 13:14
Mensen moeten en mogen helemaal zelf weten of ze beelden, afbeeldingen, of opnames van mensen, dieren, tekenfilmfiguren, of andersoortige animaties geschikt vinden voor hun kinderen of zichzelf om deze al dan niet te bekijken voor wat betreft hun privé omgeving. Ik kan me tenminste niet voorstellen dat men deze dame haar keuze wil ontzeggen zaken niet te willen zien, al betekent dat niet dat deze zaken uit de openbare omgeving geweerd zouden moeten worden. Men kan haar echter niet het recht ontzeggen om te zeggen dat ze deze zaken nooit in haar huis zou toestaan. Dat moet ze helemaal zelf weten, net als de heer Dercksen. En gelukkig mogen anderen deze beelden heel graag behalve in het openbaar ook thuis zien als ze dat wensen: http://www.tubechop.com/chop/QvbN5nIiz_Y
Sardar2
Sardar2
13 mrt. 2015 - 13:14
Het zou wel Nederlandse politici sieren als zij de hoofddoek tot 18 jaar verbieden, zoals het verkoop van alcohol en sigaret aan minderjarigen. Als dat nodig is ook andere religieuze bemoeienis met minderjarigen. Anders, dient iedereen zijn mond houden om over wel of niet mogen dragen van een hoofddoek gaan zich uiten, als zij de overheid kunnen niet overtuigen die stap te nemen.
EricDonkaew
EricDonkaew
13 mrt. 2015 - 13:14
Een typische PVV-opmerking natuurlijk van die Dercksen. Aan de andere kant vind ik het ook wel een beetje jammer dat kinderen van een jaar of tien al met een religieus korset rond moeten lopen waar ze ongetwijfeld niet zelf voor gekozen hebben. Laat ze gewoon kind, dus onbedekt, tot hun achttiende of desnoods tot hun zestiende. En laat ze vervolgens zelf kiezen: wel of geen hoofddoek.
steppewolf
steppewolf
13 mrt. 2015 - 13:14
Laat ik mijn kind een keer politiek24 kijken, volgt er weer zo'n haat, scheldkanonnade van de pvv. Dan maar weer gewoon sesamstraat.
hamar2
hamar2
13 mrt. 2015 - 13:14
`Vind het wel grappig dat een hoop mensen deze man een hoop dingen verwijt al of niet terecht. Zijn vaak wel dezelfde mensen die vinden dat die gelovigen alle recht hebben om zich beledigd te voelen door cartoons van Charlie Hebdo. Riekt een beetje naar selectieve verontwaardiging.
VanCam
VanCam
13 mrt. 2015 - 13:14
Ik zie het toch allemaal als een verrijking van onze cultuur en als uitmuntend voorbeeld om kinderen in uniform naar school te laten gaan.
GingerTed
GingerTed
13 mrt. 2015 - 13:14
Aardig is vandaag hier tevens een stuk van Hasna el Mouradi te zien die omgekeerd kritiek heeft op het beeld van Disney-meisjes maar desondanks verklaard haar dochter deze films niet te willen verbieden te zien. Dat is mooi omdat ze in eerdere gevallen de seksualisering van jonge meisjes nog ongewenst vond. "In kinderwalhalla Bart Smit kon ik de sectie niet zo snel vinden. Waar vroeger het tekengerei stond uitgestald lag er nu een geheel nieuwe collectie met de naam Top Model. Ik grinnikte even toen ik tussen alle lipglossjes, glitter-douchegel en make-up creatiemappen (sinds wanneer is de Bart Smit een soort Etos?) een grote portfoliomap zag liggen, maar al snel sloeg de grap van absurditeit om naar bezorgdheid. Kinderen worden namelijk op steeds jongere leeftijd blootgesteld aan zaken waar ze zich nog helemaal niet mee bezig zouden moeten houden. Zodoende gaan ze zich steeds vroeger gedragen alsof ze volwassen zijn. En de 'echte' volwassenen? Die vinden het prachtig om te horen hoe hun kleine erotische liedjes van K3 meezingt (Jij mag me verslinden, Doe het heel zachtjes, Geen kreetjes en geen lachjes). Neem nu het (inmiddels gedateerde) filmpje waarin 7-jarigen op Beyonce's Single Ladies flink met de billen schudden. Het publiek vind de in ondergoed geklede kindjes fantastisch omdat ze 'zo ongelooflijk goed kunnen dansen' en gaat als bezeten te keer. Niemand schijnt het shockerend te vinden dat ieder van de meisjes zonder problemen de plek van een danseres in een stripclub had kunnen innemen. Het plaatje zou volledig kloppen en het zou niemand opvallen, ware het niet dat de meisjes zo ongelooflijk jong zijn. De Top Model-artikelen in de Bart Smit lijken misschien van minder schadelijke aard, maar schijn bedriegt. Op de etiketten wordt aangegeven dat de producten voor kinderen van drie jaar en ouder bedoeld zijn. Kinderen vanaf drie jaar wanen zich dus al schminkend, top model. Een beroep dat geïdealiseerd is zijnde glitter en glamour, terwijl het dikwijls eet-, drank- en drugsproblemen met zich meebrengt. Afgezien nog van wat het met het zelfbeeld van de mens doet." http://www.joop.nl/opinies/detail/artikel/7785_hoe_word_je_hoer/ Daarbij ging ze eraan voorbij dat hoofddoekjes net zo goed een vorm van seksualisering zijn als dat je jonge meisjes zich laat opmaken en als vrijgevochten jonge westerse vrouwen laat kleden of kleedt. M.i. Is het in ieder geval zowel in het geval van mevrouw el Mouradi als in het geval van de heer Dercksen een zaak van de ouders zelf maar krijgen ze ook reacties als ze daar, zoals ze bewust in beide gevallen deden, kritiek op. Persoonlijk zit ik dan aan de kant van de vrijgevochten kant al dient een verstandig ouder ook dan grenzen te stellen. Zwarte kousen-moraal is mij net zo vreemd als die achter de wereld van de afgebeelde meisjes schuilgaat.
hugo bergveen
hugo bergveen
13 mrt. 2015 - 13:14
Ach gut! ' Als ik mijn ogen dicht doe is het er niet'. Ik dacht dat alleen kinderen tot een jaar of zes dat denken?
CliffClavin1993
CliffClavin1993
13 mrt. 2015 - 13:14
Ik heb geen kinderen. Had ik die wel, dan zou ik kunnen overwegen om ze heel ver weg te houden van PVV'ers. Misschien.
GingerTed
GingerTed
13 mrt. 2015 - 13:14
Zo goed te verdedigen als dat anderen haren juist afdekken tegen blikken kun je het afdekken niet gezien willen hebben. Dercksen zal m.i. naar alle waarschijnlijkheid niet al te serieus zijn, en eerder een bewuste provocatie met een soort omkering beogen, maar ook al is hij wel serieus dan is het zeker niet kwalijker dan een islamitische ouder die westerse programma's met volgens hen te vrijgevochten opvattingen door hun kinderen niet gezien willen hebben. Ik herinner me overigens ook nog goed hoe een van de gehoofddoekte Meiden van Halal weigerde naar klassieke schilderijen te kijken die naar haar opvattingen teveel bloot bevatten. Als ik eerlijk ben zit ik dan eerder aan de kant van de ouders die hun kinderen niet willen confronteren met de seksueel insinuerende (!) hoofddoeken, die al bij nauwelijks seksueel ontwikkelde meisjes nodig worden geacht, en er naar streeft hen zoveel mogelijk de westerse verworvenheden met haar vrijheden bijbrengen wil.
Ryder
Ryder
13 mrt. 2015 - 13:14
Lijsttrekker PVV door de bocht? Ik zou zeggen: hij vliegt uit de bocht. Maar verder klopt het verhaal natuurlijk: 'Ik zie het niet, dus het is er niet.' Deze PVV-er wil zich met zijn kinderen van de echte mensenwereld afsluiten. Zielig.
Zjenny
Zjenny
13 mrt. 2015 - 13:14
de man is bang van 2 kleine meisjes...paranoïde misschien?
Magikeven!ikheetMostafa
Magikeven!ikheetMostafa
13 mrt. 2015 - 13:14
Mogen zijn kinderen wel de Nonnen in de klooster of bij Deka met twee hoofddoeken en witte handschoenen wel ?
Bernie2
Bernie2
13 mrt. 2015 - 13:14
Terecht. Een beetje kopvoddenrukker, een beetje Ariër houdt zijn offspring kopvoddenvrij. Op school, in winkels en op straat zie je ze immers ook niet. Gelukkig maar voor deze haatzaaier zijn er ook geen moskeeën en shoarma- en falaffeltentjes in het land. je komt ze hooguit bij MacDonalds tegen bij het uitreiken van de Happy Meal en tsja, leg dat dan maar eens uit aan je roomblanke kids René...
opgeheven
opgeheven
13 mrt. 2015 - 13:14
Meneer wil zijn kinderen kennelijk wereldvreemd laten opgroeien. Ik zou als ik hem was mijn kinderen ook vooral niet naar school laten gaan, het internet op laten of zelfs maar naar buiten. Stel je voor dat ze met een dame met hoofddoek worden geconfronteerd, daar komen de kinders nooit overheen.
tijsraman
tijsraman
13 mrt. 2015 - 13:14
Hij moet dus vooral niet met zijn gezin een dagje Marken, Volendam of Katwijk doen.
IJsbrant
IJsbrant
13 mrt. 2015 - 13:14
[..Of is hij juist bang dat die meisjes gewoon slim en vriendelijk blijken te zijn?.] Dat zal het zijn. Zijn kinderen zullen zicg dan gan afgvragen waarom Papa zo veel onzin vertelt
CliffClavin1993
CliffClavin1993
13 mrt. 2015 - 13:14
Meneer Dercksen ziet spoken. Veel mensen hebben een onnatuurlijke en onverklaarbare haat tegen iets of iemand, van wie of waardoor ze nooit schade ondervonden hebben. Heel vaak wordt dan het wapen van de morele verontwaardiging ingezet ('indoctrinatie'). Want dan word je gehoord. Nogal wat PVV-klanten vinden dat geweldig overkomen, ook al hebben ze vaak geen enkel idee waar het eigenlijk over gaat. Daarom is Wilders populair, vanwege al dat geschuimbek, en dat geroep, en zijn beledigen. Niet vanwege de inhoud van zijn program, of zijn verdiensten voor onze samenleving. Die zijn namelijk: non-existent. Al die energie kan veel beter besteed worden. Bijvoorbeeld aan armoedebestrijding, en aan het hard aanpakken van frauduleuze types in de VVD. Daar kan men op 24/7 basis mee bezig zijn, tegenwoordig.
Nuanimo
Nuanimo
13 mrt. 2015 - 13:14
Ach, dat u zich ergert, dat is uw probleem. Maar ik ben toch wel benieuwd naar de onderbouwing van uw veronderstelling dat m.n. de NPO "voor de politiek correcte houding ook allemaal hoofddoek dragende vrouwen in programma's laat opdraven". Wat moet ik me daar nu in vredesnaam bij voorstellen. Wat doet de NPO volgens u verkeerd en wat moet de NPO volgens u dan wel doen?
JamesBlond
JamesBlond
13 mrt. 2015 - 13:14
Dus het voorkomen van religieuze indoctrinatie leg je uit als indoctrinatie? Tuurrrrrlijk
1 Reactie
Patrick Faas
Patrick Faas13 mrt. 2015 - 13:14
Met of zonder superstitie: opvoeden = indoctrinatie. Altijd.
bv-user-84072
bv-user-84072
13 mrt. 2015 - 13:14
De tenen zijn weer eens lang. Het is een teken van islamisering om orthodox religieuzen die een seksistisch religieus symbool dragen als gangbaar te presenteren op de NPO. PVVer of niet: het is je goed recht om je kinderen te verbieden naar iest te kijken als je dat schadelijk acht. Religieuzen zullen hun kinderen waarschijnlijk niet naar The Grind laten kijken van MTV.
3 Reacties
hamar2
hamar213 mrt. 2015 - 13:14
als ze de kinderen dan maar wel vertellen waarom cartoons zo beledigend zijn. Want dat is wat echt belangrijk is toch??
Nuanimo
Nuanimo13 mrt. 2015 - 13:14
En wat hebben wij ermee te maken, dat deze PVV-er zijn kinderen iets verbiedt? Wat hebben die kinderen er aan, dat wij weten wat ze wel o0f niet mogen zien? Of wil meneer over de rug van zijn kinderen ons iets heel anders duidelijk maken?
opgeheven
opgeheven13 mrt. 2015 - 13:14
Zou kunnen, het raakt alleen kant noch wel daar de gemiddelde Nederlander bijna dagelijks met een hoofddoek wordt geconfronteerd door gewoon de straat op te gaan. The Grind? Bestaat dat dan nog? Dat is nog uit de tijd dat MTV nog muziek uitzond.
GingerTed
GingerTed
13 mrt. 2015 - 13:14
Ik begrijp dat velen het dus fout vinden dat mensen zelf willen uitmaken of zij afbeeldingen en opnames van mensen in bepaalde verschijningsvorm kunnen weren in hun eigen huis omdat zij die andere mensen of afbeeldingen van mensen in een voor hen als ongewenste of onprettige verschijningsvorm ervaren? Dan verbaast mij dat er geen ophef hierover was van dezelfden die dit fout vinden: http://www.tubechop.com/watch/5453743 Persoonlijk heb ik dan hier meer moeite mee al respecteer ik haar keuze.
1 Reactie
Nuanimo
Nuanimo13 mrt. 2015 - 13:14
Ja, als het er om gaat of we zelf bepalen wat we thuis willen zien, ja dan. Maar daar gaat het hier helemaal niet om. De NPO heeft er voor te zorgen, dat kinderen van PVV-ers dit niet te zien krijgen. Daar gaat het om. En de mevrouw uit dit filmpje suggereert helemaal niets in die richting. In tegendeel.
Neeman
Neeman
13 mrt. 2015 - 13:14
Jeetje wat is het toch altijd schrikken van dat er toch nog zoveel mensen zo kortzichtig kunnen zijn. Een van de vele uitzinnig onzinnige reacties hier; "En ik hou nou juist zo graag van diversiteit! Niet dit soort afgebonden kinderkopjes waar overduidelijk de wil van de ouders achter zit. Als je je kinderen zo kleed en opvoed gaan ze het moeilijk krijgen in de omgang met andere kinderen. Je creëert sociale afsluiting. Wij sturen onze kinderen toch ook niet gekleed als Dik Trom naar school?" als je van diversiteit houdt laat dan mens zijn zoals ze willen zijn. Leg jouw oplegging niet op door goed te lullen dat dit komt door paps en mams. Daarnaast zijn het mensen als jij en de pvvér die uitsluiting creeren. En waarom zouden zij het moeilijk krijgen met andere kinderen; o ja zoals de pvv'er ook zegt hij laat zijn kinderen er niet eens naar kijken dus spelen is natuurlijk helemaal taboe. "we"sturen kinderen toch niet als.. naar school. Ook al stuur je je kinderen als Kim Holland naar school kan me geen ruk schelen. Laat de mens toch mens zijn en besef nu eens dat juist dat geoordeel over de ander op basis van uiterlijke kenmerken in alle opzichten alleen maar ellende brengt.. Kinderen kunnen alles aan en zien geen verschil het zijn de ouders die hen het "wij zij" gezeik aanpraten.
1 Reactie
Lozerech
Lozerech13 mrt. 2015 - 13:14
"Ook al stuur je je kinderen als Kim Holland naar school kan me geen ruk schelen. " Als dat betekent een kort rokje/pakje zonder slip dat vindt ik dat wel een probleem. En als de NPO dat als kinderprogramma uit zou zenden kan ik me voorstellen dat nogal wat moslims een andere zender zouden kiezen...
meijerlahn
meijerlahn
13 mrt. 2015 - 13:14
Een mens lijdt dikwijls 't meest Door 't lijden dat hij vreest PVV-ers en hun angst en haat voor vreemdelingen zijn het ultieme voorbeeld.
1 Reactie
JanvanEechoud
JanvanEechoud13 mrt. 2015 - 13:14
"PVV-ers en hun angst en haat voor vreemdelingen zijn het ultieme voorbeeld." Ik ben een PVVer. Ik haat geen vreemdelingen. Ik haat helemaal geen mensen. Zelfs die achterlijke gebakkies van ISIS niet. Ik haat wat zij dóen. Maar dit commentaar zal wel weer niet geplaatst worden..., want, oh, straks begint het dóór te dringen dat PVVers helemáál geen mensen haten. En dát kunnen we niet hebben, toch? Mvg.
SuziQ
SuziQ
13 mrt. 2015 - 13:14
Kinderen een hooefddeok laten dragen vind ik niet kunnen. Als ze dat wensen, op volwassen leeftijd, dan kiezen ze zelf bewust ervoor. Maar omk jong gellerd oude gedaan toe te passen, inzake de hoofddoek vind ik niet kunnen.
1 Reactie
Nuanimo
Nuanimo13 mrt. 2015 - 13:14
En kinderen dopen en communie laten doen en naar de zondagsschool sturen en mee laten doen aan miniplaybackshows en trainen voor een wedstrijdsport en een stringetje dragen en seks op jonge leeftijd en al op jonge leeftijd je kind verkopen aan een voetbalclub en.....
Jansen & Jansen
Jansen & Jansen
13 mrt. 2015 - 13:14
Gelijk heeft ie. Wat een waanzin een kind met een hoofddoek. Een kind word ongelovig geboren. Als een kind beweert gelovig te zijn en dat met hoofddoek of op de EO-jongeren dag of op welke manier dan ook uit, dan moet er sprake zijn van indoctrinatie, niemand wordt vanzelf gelovig. Indoctrinatie, dat onthoudt een goed ouder zijn eigen kinderen.
3 Reacties
Nuanimo
Nuanimo13 mrt. 2015 - 13:14
Inderdaad. Die indoctrinatie is ook bekend onder een wat gangbaarder benaming: Opvoeden.
lembeck
lembeck13 mrt. 2015 - 13:14
Dan telt ook de VVD indoctrinatie mee. Die leren hun kinderen vooral dat alles kan voor en met geld. Ook dát is indoctrinatie. Wat jij wilt is mooi, maar gaat 'm niet worden. Elk kind krijgt een vorm van indoctrinatie mee in het leven.
brains22
brains2213 mrt. 2015 - 13:14
Je hebt daar wel een punt. Waarom vallen we kinderen met die rare sprookjes over 'werelden na de dood' en 'een god die op de wolken woont e.d. ' lastig? ALLE tot nu toe verzamelde kennis van de mens wijst er op dat (letterlijk genomen) geloofszaken onzin zijn. Alleen de parabel-inhoudelijke betekenis heeft waarde. En dan daarbij; katholieken gaan hun kinderen toch ook niet met een mijter op hun hoofd op TV laten komen? (met uitz. van begin december dan)
Armagaddon
Armagaddon
13 mrt. 2015 - 13:14
>>> Toch grappig dat fundamentalistisch PVV denken en het islamitisch fundamentalistisch, die hun raakvlakken hebben in een domme onderbuikse tunnelvisie...!! >>> Hoofddoek is niet ieders smaak, maar respect en het zich niet degenererend zich uiten zou wel ieders smaak moeten wezen... >>> Geschiedenis van de hoofddoek: Pre-Islamitische Gebruiken, mogelijk gegroeid in het dagelijks leven tegen bescherming van de zon en de stoffige omgeving, dus eigenlijk vrij logisch... Het sluieren van vrouwen, zowel het haar als ook gezichtssluiers en het afzonderen van vrouwen waren gebruiken die al voor de Islam bestonden. In het oude Griekenland, in India en Perzië en de Byzantijnse wereld was het normaal voor vrouwen uit de hogere klassen om zich af te zonderen en zich te bedekken. Dit was een teken van status en hing vaak samen met de eer van mannen, die zich ondermeer uitte in de kuisheid van hun vrouwen. Aanvankelijk was de Islam vrij mild op dit vlak, het ging vooral om bescheidenheid, zowel voor mannen als voor vrouwen. De vrouwen van de profeet Mohammed (vzmh) hadden tot aan het einde van zijn leven een grote mate van vrijheid en een belangrijke stem. Groter dan gebruikelijk was in de periode. En hoewel zijn vrouwen aan het einde van zijn leven zich afzonderden, was dat bij andere moslimvrouwen zeker niet het geval. Naarmate de religie zich uitbreidde naar andere streken werden ook de daar heersende gebruiken overgenomen. http://mens-en-samenleving.infonu.nl/sociaal-cultureel/65204-de-geschiedenis-van-de-hijab.html
1 Reactie
LisanneW
LisanneW13 mrt. 2015 - 13:14
Elke gedwongen vorm van bedekking bij vrouwen (en kinderen) in 2015 moeten we niet willen. Dat geldt ook voor halve eierschalen.
MarjoleinS2
MarjoleinS2
13 mrt. 2015 - 13:14
Arme kindertjes Dercksen :-( Kinderen blijken uiteindelijk nooit echt happy met dogmatische ouders, van welke origine ook!!
1 Reactie
Nuanimo
Nuanimo13 mrt. 2015 - 13:14
Dat lijkt me zo'n eenvoudige waarheid, dat ik me kan voorstellen dat mensen als Dercksen dat niet begrijpen.
Lozerech
Lozerech
13 mrt. 2015 - 13:14
't Is wel van een afschuwelijke preutsheid, daar zou de discussie beter over kunnen gaan: de sexuele hypocrisie en taboes binnen veel Islamitische gezinnen.
2 Reacties
lembeck
lembeck13 mrt. 2015 - 13:14
Maar daar gaat deze discussie die niet over. Wat jij voorstaat is een heel nieuw topic.
Nuanimo
Nuanimo13 mrt. 2015 - 13:14
Inderdaad, maar deze PVV-er maakt gewoon duidelijk, dat de NPO verkeerd bezig is. En dat heeft niets met "preutsheid" van wie dan ook te maken maar alleen met wat ons te wachten staat, als de PVV het roer in handen krijgt. Daarnaast zou ik niet graag zien, dat bepaalde moslims het roer in handen krijgen. Maar ik wil noch door de hond noch door de kat gebeten worden. Misschien hebt u wel een speciale voorkeur?
Rechtsdraaiend
Rechtsdraaiend
13 mrt. 2015 - 13:14
"Religieuzen wordt nogal eens verweten dat ze in hun opvoeding hun kinderen indoctrineren." Dat lijkt me ook wel terecht. Alsof zulke meiden zelf kunnen kiezen of ze een hoofddoek gaan dragen. Laat staan dat ze uit het geloof willen stappen. Heerlijk die groepsdruk.
1 Reactie
misslobena
misslobena13 mrt. 2015 - 13:14
Denkt u dat de kinderen van deze meneer wel kunnen kiezen om moslim te worden? En dat meneer daar blij mee zal zijn?
Klerck
Klerck
13 mrt. 2015 - 13:14
15 jaar geleden zag je ook wel eens een hoofddoek op straat. Maar dan een losse. Tegenwoordig zijn die strak afgebonden hoofdjes de norm geworden, als het ware zeggende: wij zijn nog vromer dan jullie. De islamitische gemeenschap wordt steeds stringenter in vertoon en sociale controle. Steeds conservatiever. En ik hou nou juist zo graag van diversiteit! Niet dit soort afgebonden kinderkopjes waar overduidelijk de wil van de ouders achter zit. Als je je kinderen zo kleed en opvoed gaan ze het moeilijk krijgen in de omgang met andere kinderen. Je creëert sociale afsluiting. Wij sturen onze kinderen toch ook niet gekleed als Dik Trom naar school?
1 Reactie
lembeck
lembeck13 mrt. 2015 - 13:14
Die jonge meiden met die hele strakke doekjes zijn zeer modebewust. En je moet toegeven: het staat ze vaak prachtig. Verder hebben deze hoofddoekjes weliswaar te maken met de verplichting van hun religie om hun haar te verbergen, maar ze zijn zeker niet uiting van grote vroomheid.
Magikeven!ikheetMostafa
Magikeven!ikheetMostafa
13 mrt. 2015 - 13:14
Gore mentaliteit, een zichtbare reetveter, borstvergroting, lippen opblazen, billen vol pompen met iets....ect...wangen en nek laten trekken....mag allemaal wel, een hoofddoekje niet ?? Hoe gek is uw gekheid eigenlijk ?
1 Reactie
ZafferY
ZafferY13 mrt. 2015 - 13:14
Al die andere uitwassen zijn vrijwillig. Het hoofddoekje is opgelegd. Is nogal een verschil.
Sardar2
Sardar2
13 mrt. 2015 - 13:14
De toekomst dreigt de totale opkomst van religie terug brengen. De ommekeer van (economische en maatschappelijk) repressieve beleid, voor lange tijd, is niks anders dan terugkeer naar populistische idealen en de bijgeloof als enige hoop. De huidige situatie van moslims, die tot de onderkant van de samenleving veroordeeld zijn, is het voorbeeld en voorbode voor de rest van de samenleving. Nu is dat nog van lage kant (20%), maar gezien het beleid dat meerderheid van politieke partijen nastreven, kan dat binnen een paar jaar explosief groeten. Dan is niet uit te sluiten dat we opnieuw een herleving van religie en andere vormen ervan, mee maken. Ook het ontbreken van enige vorm van ethiek, duidt in die richting. Wie denkt de huidige ontwikkelingen zal leiden naar verzwakking van religie en sektarisme, zal strak gedroogd uit komen. De enige geschikte bodem om populisme en (religieuze of sektarische) idealisme verzwakken en verbannen, is een homogene en welvarende samenleving.
1 Reactie
Mark Gh
Mark Gh13 mrt. 2015 - 13:14
Een homogene samenleving lijkt me zo saai en suf. Zo onwenselijk zelfs: verschillen tussen mensen moeten kunnen bestaan, mensen zijn namelijk niet gelijk - alleen gelijkwaardig.
Mark Gh
Mark Gh
13 mrt. 2015 - 13:14
Als ouder mag je toch gewoon je kinderen vertellen waar ze wel en waar ze niet naar mogen kijken? Lijkt me geen probleem.
1 Reactie
Nuanimo
Nuanimo13 mrt. 2015 - 13:14
Als het daarom zou gaan, wat is dan de reden dat hij dit wereldkundig maakt? Deze meneer vindt gewoon dat de NPO dit niet moet uitzenden.
.3
.3
13 mrt. 2015 - 13:14
Ik zou bij een dergelijk beeld ook direct wegzappen. Iemand die mij iets wil vertellen dient zijn (geloofs) achtergrond achterwege te laten. Ik heb geen boodschap aan iemand die zijn levensovertuiging boven alles stelt en daarmee een kloof creëert. Dat geldt voor deze moslima's maar ook voor Ku Klux Klanleden, de paus zijn zijn volgelingen, punkers en soortgelijken. Dat ik ze op straat ook tegen kan komen doet niet ter zake, dan kan ik er met een grote boog omheen lopen. Of ik kies een andere kassa.
1 Reactie
FrenkMahon
FrenkMahon13 mrt. 2015 - 13:14
"Ik zou bij een dergelijk beeld ook direct wegzappen." Ik zit er ook niet op te wachten dat iemand mij een geloof opdringt maar ik zou eerst luisteren naar wat deze meiden te zeggen hebben voor ik mijn keuze maak.
ZafferY
ZafferY
13 mrt. 2015 - 13:14
Ik ben tegen elke vorm van religie op tv. Buiten een nieuws item of docu heeft het niets op de buis te zoeken. Ik vind dat op net 1 2 3 veel te veel zendtijd is voor de religies. Maar uitingen zoals van deze Dercksen zitten mij dwars en hierin ligt mijn probleem met de PVV. Ik kom er eerlijk voor uit dat ik het met Wilders over heel veel zaken eens ben. Ik ben voor strengere grensbewaking, tegen de EU, tegen het valideren en subsidiëren van indoctrinerende religies, ik hekel de Linkse Kerk en walg van de PC brigade die vooral niemand op de tenen wil trappen, hoe ver sommigen ze ook naar voren steken. Maar zijn achterban bestaat uit dit soort lieden die mij te veel neigen naar het fundamentalisme wat zij zeggen te willen bestrijden. Wij als volwassenen weten dat er achter zo'n hoofddoekje meer zit dan alleen een cultureel modeverschijnsel, maar kinderen zien een ander kind, niets meer en niets minder. Ik vergelijk het met de ZP discussie. Het is een kinderfeest, en er zullen best racistische elementen in zitten, maar kinderen zien dit niet. Dit is een kinderprogramma en zodra volwassen hun kinderen gaan opzadelen met met vooroordelen zit je fout. Ik pleit voor een totaal seculier tv aanbod. Religie zou een prive aangelegenheid moeten zijn.
3 Reacties
kapitanlaipose
kapitanlaipose13 mrt. 2015 - 13:14
Religie is inderdaad een prive aangelegenheid. Het gaat je geen moer aan hoe iemand zijn/ haar religie beleeft zolang jij maar niet in je vrijheid wordt beperkt.
A.M. Heupscheuten
A.M. Heupscheuten13 mrt. 2015 - 13:14
''Religie zou een prive aangelegenheid moeten zijn.'' Amen.
Sardar2
Sardar213 mrt. 2015 - 13:14
Mag ik vragen waarom u "tegen de EU" bent?
JoopSchouten2014
JoopSchouten2014
13 mrt. 2015 - 13:14
Ik schakel over als mijn kids PVV-ers krijgen voorgeschoteld.
1 Reactie
lembeck
lembeck13 mrt. 2015 - 13:14
Zou ik ook niet doen. Kijk maar en vraag me wat je dwars zit, of wat je vreemd (raar) vindt. Kinderen weghouden van zaken is nooit verstandig, Joop. Ze gaan naar school en ze komen daar van alles tegen. Zelfs in de boekjes komen kinderen met hoofddoekjes voor. Op oude foto's zie je de Nederlandse Katholieke vrouwen met een hoofddoekje op naar de kerk gaan. Behalve dat je je haar verziekt ermee (wordt vet) is het een doodgewone hoofdbedekking. Gelukkig zoek je niet, net als Ginger, seksualiteit achter hoofddoekjes. Ik hoop alleen dat je sarcastisch was?
rbakels
rbakels
13 mrt. 2015 - 13:14
Af en toe was er een PVV-er in de regio die durfde beweren dat bij hem in de buurt de islam niet het ergste probleem i dat de mensheid teistert. Hij kon meteen zijn biezen pakken. Ze begrepen niet dat PVV-ers geen andere opdracht hebben dan als kritiekloze applausmachine Wilders toe te juichen. Wilders kent de kracht van eenduidige thema's en een consequente boodschap: de islam is vreselijk, altijd en overal. De 1,7 miljard moslims in de wereld zijn allemaal gevaarlijk en of achterlijk, beweert hij. Dan is de man waar dit artikeltje over gaat keurig recht in de leer. PVV-haters zoals ik zijn blij dat hij z overduidelijk absurd bezig is.
1 Reactie
JanvanEechoud
JanvanEechoud13 mrt. 2015 - 13:14
" De 1,7 miljard moslims in de wereld zijn allemaal gevaarlijk en of achterlijk, beweert hij.(Wilders) ". Mag jij liegen van je moeder? Een link graag waar Wilders dat zegt. Denk dat zelfs deze reactie niet geplaatst wordt..., maar dan laat ik hem wel ergens anders... Mvg.
BNNVARA LogoWij zijn voor