Een eerlijk gelijkwaardig Nederland. Wij zijn voor. Jij ook?

Ombudsman

De ombudsman onderzoekt en behandelt klachten van het publiek over de journalistiek bij de Nederlandse Publieke Omroep.  De ombudsman  gaat niet over alle programma’s van de publieke omroep maar alleen over journalistieke programma’s die vallen binnen de genres nieuws, sport, actualiteit, evenementen en opinie op radio, tv of internet. 
Als u vindt dat een programma of redactie van een van de publieke omroepen  niet volgens de journalistieke code van de publieke omroep  heeft gehandeld, kunt u het volgende doen. Allereerst kunt u uiteraard bij de betrokken omroep of programmaredactie terecht, bij BNNVARA kunt u zich wenden tot  http://bnnvara.nl/contact .
Bent u niet tevreden met de manier waarop door die omroep met uw klacht is omgegaan of met het antwoord? Mail dan naar  ombudsman@npo.nl . Wilt u liever meteen naar de ombudsman? Dat kan ook, maar om u goed te kunnen antwoorden zal deze eerst contact zoeken met het desbetreffende programma of de omroep.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de BNNVARA nieuwsbrief!