Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!
Travelberry: Disneytrips die steeds maar niet doorgaan
02-11-2019
•
leestijd 3 minuten
•
274 keer bekeken
•
Je wilt graag je kleinkinderen verrassen en besluit een dagje Disneyland Parijs te boeken via de online reisaanbieder TravelBerry. Je houdt het nog even geheim, maar een aantal dagen voor vertrek vertel je het je kleinkinderen en ze zijn dolenthousiast. Je beseft dat je nog niet alle reisinformatie hebt ontvangen en begint te twijfelen. Gaat dit mooie reisje wel door?
Om
hier achter te komen bel je met de reisorganisatie waar je het tripje geboekt
hebt, in dit geval TravelBerry. Het is echter heel lastig om met ze in contact
te komen. Als je ze eenmaal te pakken hebt krijg je helaas te horen dat de reis
is geannuleerd. Er was te weinig animo voor de reis en TravelBerry heeft de bus
niet vol kunnen krijgen. Dit kan natuurlijk gebeuren en is heel erg jammer.
Maar gelukkig kon je via TravelBerry de reis verplaatsen naar een andere datum
en kan het alsnog doorgaan.
Geannuleerde reizen
De
kleinkinderen waren teleurgesteld toen ze hoorden dat het tripje niet doorging,
maar gelukkig kunnen ze uitkijken naar de volgende datum waarop het dagje
Disneyland gepland staat. Als het bijna zo ver is, bel je voor de zekerheid
toch even naar TravelBerry om te checken of de reis nu wel doorgaat. Maar wéér
gaat de reis niet door.
Dit is
het verhaal van Gerard Zuidwijk, die in onze uitzending vertelt over zijn
ontevredenheid over TravelBerry. Naast Gerard komen ook Rick van Dijke en Laura
de Heus aan het woord. Zij hebben ’s nachts bij de opstapplaats in de kou gewacht
op de bus die hen naar Disneyland zou brengen. De bus kwam echter nooit
opdagen. Gerard, Rick en Laura hebben de reis via Vakantieveilingen gekocht en
kregen via hen het geld snel terug. De extra kosten die zij rechtstreeks aan
TravelBerry betaalden, hebben Rick en Laura na wat langer wachten teruggekregen.
Gerard wacht nog steeds op zijn geld.
Gebrekkige communicatie
Het
gaat hen echter niet om het geld, maar om de manier waarop zij door TravelBerry
zijn behandeld. Als Rick en Laura van tevoren te horen hadden gekregen dat de
reis niet door zou gaan, zouden ze niet in de kou hebben gestaan bij de
opstapplaats. Maar er werd niets aan hen gecommuniceerd. Ook na afloop was het
erg lastig om het geld terug te krijgen en om überhaupt in contact te komen met
TravelBerry. Gerard heeft ook geen bericht ontvangen over de annulering van
beide reizen, maar is hier zelf achter gekomen door de reisorganisatie op te
bellen.
In
onze uitzending geeft de oprichter van TravelBerry, Mark, aan dat
ze druk bezig zijn met het oplossen van de klachten. Daarnaast is het
boekingssysteem gewijzigd en is de website in een nieuw jasje gestoken. Met het
nieuwe boekingssysteem is te zien of de reis al gegarandeerd doorgaat en kun je
inloggen op de website om de status van je boeking te bekijken. Ze gaan er hard
aan werken om de bussen vol te krijgen en willen zeker geen mensen meer
teleurstellen. TravelBerry heeft ons al eerder beterschap beloofd, maar toen
bleven de klachten toch nog binnenkomen. Hopelijk is dat vanaf nu verleden
tijd.
Bent jij
ook klant van TravelBerry en is jouw probleem nog niet opgelost? Dan kun je
contact opnemen met de klantenservice. Dat kan telefonisch via het
telefoonnummer 085-0653666 of per e-mail via hallo@travelberry.nl.